Gazdaság

Váratlan kiadás után áremelés

A Telenor szerint hűséges ügyfeleire is vonatkozik a szerződés

A beruházásokra és váratlan kiadásaira hivatkozik a Telenor a legutóbbi áremelése indokaként, amit ráadásul egyoldalúan tett meg. A cég szerint viszont az üzleti ügyfelek még így is jóval a lakossági tarifák alatti áron telefonálhatnak.

A Telenor a hatályos jogszabályok szerint, az előfizetői szerződésben rögzített, a szerződésmódosításra vonatkozó rendelkezéseknek megfelelően emel árat az üzleti ügyfelek számára, így erre hivatkozva az ügyfelek nem mondhatják fel a szerződést, és nem is lehet bírósághoz fordulni – közölte lapunkkal a cég arra a kérdésre, hogy mit lépnek akkor, ha az ügyfelek ezt nem veszik tudomásul. A Telenor tájékoztatása szerint az üzleti előfizetői keretszerződésben szerepel, hogy a gazdasági és műszaki körülmények változására hivatkozva jogosultak a keretszerződést, a szolgáltatási szerződéseket és a hívószámot tartalmazó mellékletet egyoldalúan módosítani. Mint arról beszámoltunk, a szolgáltató február 19-től két új tételt vezetett be az üzleti előfizetőknek: a kiegészítő havi díjat, amely a flottában levő készülékek számától és a telefonálási szokásoktól függően 200-1000 forint többletköltséget jelent, és nem lebeszélhető, másrészt a háromforintos kapcsolási díjat. A cég szerint az üzleti ügyfelek így is a lakossági díjszabás alatti összköltségen telefonálhatnak. Ezzel együtt ezentúl ingyenes mobil adatforgalmi keretet és felhőalapú adattárhelyet is kaphatnak, melyek értéke meghaladja az átlagos költségnövekedést.

Az áremelés a távközlési szolgáltató szerint azt a célt szolgálja, hogy a közelmúltban megemelkedett költségeikre fedezetet találjanak. Az elmúlt hónapokban ugyanis nem várt kiadások adódtak: egyrészt a vállalat nagyszabású beruházásokat valósít meg, másrészt a forint árfolyamgyengülés is kedvezőtlenül érintette a Telenor beszerzési és üzemeltetési tevékenységét.