Gazdaság
Valódi fűszere lehet Európának Budapest
Egy ország gyengeségét mutatják a roskadozó falak, a rossz közbiztonság, a terrortámadások. Itthon az idgenforgalom négyszázezer embernek ad munkát – mondta Orbán Viktor

Örömmel jöttem olyan eseményre, ahol sikeres magyarokat tüntetnek ki, a turizmus a hazaszeretet egyik formája, a turizmusban sikeres vállalkozó hazafi – mondta Orbán Viktor miniszterelnök a Turizmus Summit 2018 konferencián. Sokáig hiányoztak a színmagyar sikerek a történelmünkből, 1990-ben le kellett bontatni a rendszert ahhoz hogy újraépíthessük a magyar gazdaságot. Ennek eredményeként ma Magyarország erős ország, méretét meghaladó sikereket ér el – folytatta a kormányfő. Megjegyezte, a fiatal feltörekvő vállalkozók nem csak idehaza világhírűek, de legyenek is legyenek bátrak, mert van hazájuk, biztos hátországuk, és számíthatnak a kormány tagjaira is. Orbán Viktor szólt arról is hogy hazánk bekerült az Európa jövőjéről szóló vitába, amiben Magyarország álláspontja a szuverenitás, olyannak akarja megőrizni magát, amilyen.
A miniszterelnök felhívta a figyelmet, csak a sikertelen országoknak nincsenek ellenlábasai. Hiszen rózsa sincsen tövis nélkül, és arra is rámutatott, hogy a ránk vetülő nemzetközi reflektorfény másokat ideirányíthat. A turizmus lényege, hogy más ország fiait-lányait idevonzza, nekünk pedig fontos, hogy vissza is jöjjenek – húzta alá. Ha erősek vagyunk, a turizmus jól teljesít. A turizmus megmutatja, milyen egy ország, eszerint egy ország gyengeségét mutatják a roskadozó falak a rossz közbiztonság és a terrortámadások. Magyarországon azonban az idegenforgalom négyszázezer embernek ad munkát. Ezért érdemes támogatni ezt az ágazatot, ellenben a pénz sosem elég, a forrásokért folyamatos verseny folyik. Kiemelt cél, hogy a magyar turizmus GDP-aránya 10-ről 16 százalékra nőjön. A fővároson kívül pedig nagyon fontos a vidék, tíz-tizenöt éven belül szeretnék ha annyi ember lenne kíváncsi vidékre mint a fővárosra. Magyarország minden szegletét be kell kapcsolni a turizmus vérkeringésébe, mutassák meg a magyaroknak Magyarországot – zárta gondolatait. A rendezvényen bemutatták az ország új imázsfilmjét is, amelynek szlogenje: Budapest Európa fűszere. A kisfilm célja megmutatni miben különbözik Budapest Bécstől vagy Prágától.
A világ egy könyv, és aki nem utazik csak egy lapját olvassa – mondta beszédében Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. Emlékeztetett, egy évvel ezelőtt mutatták be a Magyar Turizmus „nagykönyvét”, a turizmus fejlesztési stratégiát, amely 2030-ig egyfajta zsinórmértékül szolgál a turizmus-vendéglátás területén dolgozók számára. Közölte, a turizmus mutatószámai 2010 óta folyamatosan, évről-évre nőnek, az ágazat teljesítménye évek óta az európai uniós és a világátlagot meghaladó mértékben emelkedik.
A rendezvényen Pro Turismo díjjal ismerték el a turizmusban kiemelkedő szakembereket ,valamint bemutatták Magyarország új országmárkáját is.