Gazdaság

Új piacra törnek a vállalkozások

Számos cég tervez terméket vagy szolgáltatást bevezetni az iparban és a kereskedelemben

Az év elejéhez képest pedig több mint dupla annyian gondolkodnak új árucikk vagy szolgáltatás bevezetésében – derült ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból. A vállalkozások életében az innováció, az újra törekvés elengedhetetlen, ha lépést akarnak tartani a fogyasztók gyorsan változó igényeivel.

A K&H kis- és középvállalkozásokról (kkv) szóló felmérésének eredménye szerint tízből négy vállalkozás szeretne új piacot meghódítani a már meglévő termékével. Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv-marketingfőosztályának vezetője elmondta, hogy az év elejéhez képest több mint dupla annyian (37 százalék) gondolkodnak új termék bevezetésében. Ilyen magas arányra mindössze egyszer volt példa az index tizenkét éves történetében.

A tevékenységi kör nagymértékben befolyásolja a piacbővítési szándékot. Míg a kereskedelemben az új termék bevezetése, az iparban pedig az új piacra belépés a jellemző, addig a szolgáltató és a mezőgazdasági szektor nem tervez sem új terméket bevezetni, sem másik piacot keresni. A főosztályvezető hozzátette: a KSH legfrissebb adata szerint a kiskereskedelmi forgalom júliusban – a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt – 4,2 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának eredményét. Kovács Viktor Zoltán hangoztatta: a kiskereskedelmi forgalom dinamikus növekedésének fenntartásához elengedhetetlen a fogyasztói igények nyomon követése, a folyamatos fejlesztés a kis- és közepes vállalkozásoknál.