Gazdaság

Tovább nőtt a diszkontüzletek éves forgalma

Népszerű gyártói márkás termékek

A gyártói márkák és a diszkontüzletek voltak a legnépszerűbbek a kiskereskedelemben 2018-ban a Nielsen kilencven élelmiszer és nyolcvan háztartási vegyi áru és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi felmérése szerint.

A piackutató közleménye szerint a gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, a bolttípusok közül pedig a diszkontok részesedése huszonöt százalékra nőtt tavaly. A felmérés alapján a mintegy tizennyolcezer kiskereskedelmi egységben csaknem 2300 milliárd forint volt az éves forgalom, ami hét százalékkal haladja meg a tavalyelőtti adatot. Az értékesítések több mint hetven százalékát a gyártói márkás termékek adták. A hazai kiskereskedelmi boltok száma nem változott. A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek értékesítése nyolc százalék fölött bővült, 450 milliárd forintra, változatlan mennyiség mellett.