Gazdaság

Több száz fuvarozó jár rosszul

Irányvonatok vinnék jövőre a kamionpótkocsikat

Amióta Oroszország augusztus 7-én importtilalmat rendelt el az uniós tagországokkal szemben gyümölcs- és zöldségtermékekre, valamint a baromfi, hal, sajt, tej, tejtermék termékkörre, máig mintegy négyszáz magyar kamion számára kellett más fuvart találni – írta a Világgazdaság.

A Magyar Logisztikai Egyesület elnöke közölte, az importtilalom miatt elmaradt fuvarok pótlása a kisebb cégeknek nem sikerült, így van olyan vállalkozás, amely csökkentett kapacitással üzemel, és van olyan is, amely tulajdonképpen leállt. Amellett, hogy havonta több mint száznyolcvan Ukrajnát járó kamion maradt munka nélkül, természetesen a raktárak, a rakodók munkája is kevesebb lett, így a logisztikai ágazat is veszteségeket szenvedett.

Ez különösen nagy csapás a magyar logisztikai szektornak, hiszen korábban Záhonyon át szállították Oroszország, illetve a FÁK-országok számára az árut, és Kijev volt az egyik elosztó pont. Tehát az importtilalom által nem érintett árucsoportok számára Záhony helyett alternatív útvonalként Constanta lett az Európai Unió kilépő határállomása. Szakmai körök azt tervezik, hogy jövőre a kamionpótkocsikat vasúti kocsira rakják, és az ilyen szállítmányokból irányvonatot hoznak létre. Mindössze még az nem dőlt el, hogy melyik magyar vasútállomáson történjék a felrakodás.

Az oroszok újabb korlátozást vezettek be néhány napja, akkor éppen a nyesedékhúsra.