Gazdaság
Tervezhetőbb lesz a MÁV-nál a vágányzár
A közlekedésfejlesztési projekt a karbantartások hatékonyságára és a kapacitáselosztás jobb tervezhetőségére irányul: az első szakasz 13 hónap alatt valósul meg, az 1,9 milliárd forint értékű szoftverfejlesztésre a Hewlett-Packard Informatikai Kft.-vel szerződött a vasúttársaság. Mint azt Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese elmondta, áttekinthetőbbé válnak az üzemeltetési, karbantartási és felújítási folyamatok, jobban tudják előre tervezni az anyag- és gépigényeket, valamint a vágányzári időket is.
Az új programok és szoftverek révén például a vasúti pályáról készült diagnosztikai mérések egy rendszerbe kerülnek, így egyrészt a vezetőség számára is követhetőbbek lesznek a felújítási és karbantartási igények, másrészt könnyebben lehet tervezni a munkákat. Így a menetrendszerűség is javulhat, és költséghatékonyabb lehet a működés. A vasútvállalatok részéről növekvő menetvonali igények miatt mind fontosabb ugyanis a felújítások és ezzel együtt a vágányzárak kellő időzítése – közölte Pál László. A projekt kiterjed a gördülőállomány karbantartására is, a szállítónak öt évig kell felügyelnie a rendszert.
Az új programok és szoftverek révén például a vasúti pályáról készült diagnosztikai mérések egy rendszerbe kerülnek, így egyrészt a vezetőség számára is követhetőbbek lesznek a felújítási és karbantartási igények, másrészt könnyebben lehet tervezni a munkákat. Így a menetrendszerűség is javulhat, és költséghatékonyabb lehet a működés. A vasútvállalatok részéről növekvő menetvonali igények miatt mind fontosabb ugyanis a felújítások és ezzel együtt a vágányzárak kellő időzítése – közölte Pál László. A projekt kiterjed a gördülőállomány karbantartására is, a szállítónak öt évig kell felügyelnie a rendszert.