Gazdaság

Szolgáltatók sikertörténete

Az SSC-nek jelentős a szerepe a foglalkoztatásban

A szolgáltatóközpontokat működtető SSC-szektor (Shared Service Center) a közelmúlt egyik sikertörténete Magyarországon. Több mint száz vállalat működtet szolgáltató központot hazánkban, s ezek hozzávetőleg 42 ezer embert foglalkoztatnak, főként több nyelven beszélő fiatalokat – derül ki a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (HIPA) által közölt kutatási anyagból.

Tavaly a HIPA által felügyelt beruházási projektek száma és az ezek révén létrejött munkahelyek tekintetében – a járműipar után – az SSC-ágazat volt a második legjelentősebb szektor Magyarországon. Emellett az elmúlt tíz évben külön iparággá fejlődött SSC-piac jelentős szereppel bír a foglalkoztatáson túl a nemzetközi munkakultúra elterjesztésében, a szolgáltatói szektor stabilizálásában, valamint a fiatal magyar munkavállalók képzésében is.

A jól ismert óriásvállalatok, így a Diageo, a Vodafone, a British Telecom, az indiai Tata konszern, az IBM, a British Petrol vagy akár a Citibank, a legtöbb új központ létesítésekor Budapestet választják, valamint másodsorban a vidéki egyetemi városokat, így Debrecent, Miskolcot, Szegedet vagy Pécset.