Gazdaság

Saját magát fékezte be az autógyártó

Hét éven belül ugyanazon hiba miatt harmadszor kell visszahívniA detroiti székhelyű General Motors (GM) autógyártó vállalat közölte, hogy bizonyos, 1997 és 2004 között gyártott szedán és kupé modellek esetében erős fékezésnél olajcseppek eshetnek a forró kipufogóra, ami tüzet okozhat a motorházban. a 1,4 millió járművet a General Motorsnak.

A hiba miatt 2008-ban több mint kétszázezer, 2009-ben pedig csaknem 1,5 millió autót rendeltek vissza a szervizekbe, de a jelek szerint a problémát nem sikerült megoldani, ugyanis a javítások után még több mint 1300 autó gyulladt ki. Az amerikai felügyeleti hatóságok 2007 elején szereztek tudomást a tűzesetekről, amelyek leggyakrabban az autók leállítását követő tizenöt percen belül következtek be. A GM szóvivője 2008-ban azt közölte, hogy 267 kigyulladt járműről tudnak, közülük tizenhét teljesen leégett. A meghibásodás miatti tűzesetekben összesen tizenkilenc ember sérült meg könnyebben.

Alan Adler, a GM szóvivője közölte, hogy a visszahívás olyan nagymértékű, hogy hatással lehet a GM eredményére is. A GM a világ harmadik legnagyobb autógyártó vállalata az eladásokat tekintve a Toyota japán és a Volkswagen német konszern mögött. A harmadik negyedévben a cég adózott eredménye az egy évvel korábbihoz képest 1,4 százalékkal 1,36 milliárd dollárra csökkent. Az 1,4 milliós szám még mindig eltörpül a nagy európai rivális Volkswagenhez (VW) képest, mivel a német autógyártónak csaknem tizenegymillió autót kell visszahívnia a károsanyag-kibocsátási botrány miatt. A VW összes költsége akár harmincmilliárd euróra is rúghat majd.

Idetartozik, hogy az Európai Bizottságnak kellene ellenőrizni a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásával kapcsolatosan elkövetett csalások kivizsgálását. A felelősöket pedig megfelelő szankciókkal kell sújtani – foglalt állást az Európai Parlament.