Gazdaság
Saját magát fékezte be az autógyártó
A hiba miatt 2008-ban több mint kétszázezer, 2009-ben pedig csaknem 1,5 millió autót rendeltek vissza a szervizekbe, de a jelek szerint a problémát nem sikerült megoldani, ugyanis a javítások után még több mint 1300 autó gyulladt ki. Az amerikai felügyeleti hatóságok 2007 elején szereztek tudomást a tűzesetekről, amelyek leggyakrabban az autók leállítását követő tizenöt percen belül következtek be. A GM szóvivője 2008-ban azt közölte, hogy 267 kigyulladt járműről tudnak, közülük tizenhét teljesen leégett. A meghibásodás miatti tűzesetekben összesen tizenkilenc ember sérült meg könnyebben.
Alan Adler, a GM szóvivője közölte, hogy a visszahívás olyan nagymértékű, hogy hatással lehet a GM eredményére is. A GM a világ harmadik legnagyobb autógyártó vállalata az eladásokat tekintve a Toyota japán és a Volkswagen német konszern mögött. A harmadik negyedévben a cég adózott eredménye az egy évvel korábbihoz képest 1,4 százalékkal 1,36 milliárd dollárra csökkent. Az 1,4 milliós szám még mindig eltörpül a nagy európai rivális Volkswagenhez (VW) képest, mivel a német autógyártónak csaknem tizenegymillió autót kell visszahívnia a károsanyag-kibocsátási botrány miatt. A VW összes költsége akár harmincmilliárd euróra is rúghat majd.
Idetartozik, hogy az Európai Bizottságnak kellene ellenőrizni a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásával kapcsolatosan elkövetett csalások kivizsgálását. A felelősöket pedig megfelelő szankciókkal kell sújtani – foglalt állást az Európai Parlament.