Gazdaság

Rivaldafényben Budapest

A szakma legnagyobbjai vonulnak fel a divathéten a Várkert Bazárban

A magyar és nemzetközi szakma legnépszerűbb képviselőivel rendezik meg október 25. és 27. között a Budapest Central European Fashion Weeket a Várkert Bazárban. A fő célkitűzés, hogy a magyar főváros még aktívabban bekapcsolódjon a divatipar nemzetközi vérkeringésébe, erősítve a nemzetközi kapcsolatokat.

A Magyar Divat & Design Ügynökség három évre szóló stratégiai megállapodást kötött az olasz nemzeti divatintézettel, a Camera Nazionale della Moda Italianával, hogy Budapest aktív szereplő legyen, illetve, hogy mentorként készítse fel a magyar márkákat a nemzetközi pia­con. „Működésünket 2007-ben kezdtük el, a Magyar Turisztikai Ügynökség Divatipari Marketing Igazgatóságaként. Fontos pillér volt, hogy megkérdezzük a szakma szereplőit, így a tervezőket is bevontuk, hogy olyan stratégiát alkossunk, melyben a szakma aktívan részt tud venni és a valós problémákra reagál. Büszkék vagyunk arra, hogy a kamara támogatja a magyar divatot” – mondta el lapunknak Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója. Hozzátette: tavaly decemberben azért tartották a „Hellodivat Divatipari Stratégiai Napot”, hogy Magyarországon először, a divat­ipar képviselőinek bevonásával megszülessen egy paradigmaváltó stratégia. A közeljövőben nagyobb hangsúlyt szeretnének fektetni a divatipar korszerűsítésére, a gyártásfejlesztésre, az oktatásra, illetve kiemelt figyelmet fordítanak mentoring programjaik elindítására, valamint a fiatal tehetségek támogatására is – hívta fel a figyelmet az ügynökség vezérigazgatója.