Gazdaság
Reklámadó: védelem kis cégeknek
A reklámadó módosításáról szóló konkrét javaslat még nem készült el, de márciusban teheti meg előterjesztését a kormány – közölte Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter az Országgyűlés gazdasági bizottságának tegnapi ülésén. A miniszter a távirati iroda tájékoztatása szerint egyben emlékeztetett arra, hogy az Európai Bizottság (EB) két főigazgatósága – adó- és versenyjogi – is eljárást folytat Magyarországgal szemben a reklámadó miatt, ezért van szükség a módosításra. A tagállamok közül Svédországban, Ausztriában, Dániában, Görögországban, Belgiumban a magyarországihoz hasonló reklámadó van. Az adóalanyok közül a Bertelsmann-, illetve az RTL- csoport az EB-hez fordult. Lázár János kiemelte: tárgyalásokat folytatnak arról, hogy a legkisebb bevétellel rendelkező cégek kaphatnak-e mentességet, ettől nem zárkózott el az EB. A miniszter szerint van realitása a legalsó sáv megtartásának.
Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára tegnap kiemelte: költségvetési szempontból 6,6 milliárd forint az idei reklámadó-bevételi előirányzat, erre a büdzsének szüksége van, ezért olyan megoldást kell keresnie a kormánynak, hogy ez teljesíthető legyen.
A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint bármilyen, hazai médiavállalkozásokra kivetett adónem továbbra is versenyhátrányt jelent az online piacon túlsúlyban lévő globális szereplőkkel szemben.
Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára tegnap kiemelte: költségvetési szempontból 6,6 milliárd forint az idei reklámadó-bevételi előirányzat, erre a büdzsének szüksége van, ezért olyan megoldást kell keresnie a kormánynak, hogy ez teljesíthető legyen.
A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint bármilyen, hazai médiavállalkozásokra kivetett adónem továbbra is versenyhátrányt jelent az online piacon túlsúlyban lévő globális szereplőkkel szemben.