Gazdaság

Ötmillió magyar vásárló, ezermilliárdos forgalom

Kihívások a hazai piacon

Az online vásárlás napjainkban egyre meghatározóbb, mint azt az eNET tegnap közzétett kutatása is bizonyítja. Magyarországon az online vásárlói bázis mintegy 4,9 millió főt tesz ki, számszakilag minden második honfitársunk vásárolt már a világhálón.

Érdekesebb azonban, hogy a tavalyi évben az e-kereskedelem ezermilliárd forintos éves összforgalmának csaknem felét külföldi piacon költötték el. Ez a hazai e-kereskedelemnek négyszázmilliárd forint kiesést jelentett, derül ki a kutatásból. Ez a jelenség, ahogy az eNET kutatása mutatja, egy újabb problémát vet fel a Facebook és Google már eddig is számottevő piacelszívó hatása mellett. A kérdés elsősorban az, hogy a magyar piac mennyire van tudatában ezeknek a növekvő tendenciáknak, illetve, hogy mennyire felkészült a határtalan e-kereskedelemre. Többek között ezzel a kérdéssel is foglalkozik majd az idei Evolution Konferencia.