Gazdaság

Népszerűek a csodakészülékek

A fiatalok mindössze hét százaléka mondta, hogy nincs okostelefonja és nem is szeretne

Az okostelefon a legelterjedtebb eszköz a 19–29 évesek körében, kevesen vannak, akik nem is vennének ilyet. A K&H felméréséből az is kiderült, hogy a fiatalok csak alig több mint egy mozijegy árát fizetnék havonta online filmnézésért.

Népszerű a 19–29 éves korosztályban az okostelefon használata. Az idén már a 93 százalékuk rendelkezett ilyen eszközzel – derült ki a K&H fiatalok körében tavasszal készített jóléti indexéből. A térnyerés is látható, az idei év első negyedében már hat százalékkal több fiatal használt ilyen készüléket az előző év azonos időszakához képest. Mindössze hét százalékuk mondta, hogy nincs okostelefonja és nem is szeretne ilyet. A technikai eszközök közül a második helyen a tabletek állnak, viszont arányuk 37-ről 35 százalékra csökkent 2017-re.

Bár a listán a harmadik helyen áll, okostévéje csak a fiatalok mindössze negyedének van – többségében lányoknak, ugyanakkor a megkérdezettek negyvenegy százaléka viszont szeretne okostelevíziót.

A felmérés szerint a fiatalok többsége ingyen szeretne filmeket nézni, átlagosan pedig havonta körülbelül 2100 forintot lennének hajlandók fizetni ezért.

Bár az okosórák a negyedik helyen végeztek, de egyre népszerűbbek ebben a korosztályban, s 2017 első negyedévében a fiatalok hatodának – tizenhat százalékának – volt ilyen eszköze, ez pedig jelentős növekedés az egy évvel korábbi hat százalékhoz képest. Az olyan technikai eszközök, mint az okoshűtő, a robotporszívó és az okosotthon rendszer még kevésbé elterjedtek a háztartásokban. A felmérés a netes filmnézési szokásokat is vizsgálta, és mint kiderült, a megkérdezettek negyvenöt százaléka nem is lenne hajlandó fizetni a korlátlan netes filmezésért. Ugyanakkor azok, akik fizetnének, átlagosan havi 2150 forintot szánnának rá. Az idősebbeknek többet is megérne ez a szolgáltatás, a 26-29 évesek már 2850 forintot is költenének rá. Ennél is többet, havi ötezer forintot viszont már csak két százalék adna ki. A fiatalok hatvankilenc százaléka a szinkronos filmeket szereti.