Gazdaság
Nehézkes útépítés
Az építési engedély legkorábban 2019-re szerezhető meg az M0-s nyugati szakaszához, a nyomvonalat alagutak tarkítják, és gondot jelent a pilisborosjenői hulladéklerakó

(Fotó: MH)
Az M0-s autóút hiányzó, nyugati szektorára még nincselfogadott, végleges nyomvonal, a jogerős környezetvédelmi engedély megszerzése 2019 utolsó negyedévére várható. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. jelenleg a nyomvonalhoz tartozó tervek elkészítéséhez, a környezetvédelmi és az építési engedély megszerzésére rendelkezik forrással – tájékoztatta lapunkat a NIF. A tervezési feladat része – amire a napokban közbeszerzési pályázatot hirdetett a NIF – a megvalósíthatósági tanulmány és a környezeti hatástanulmány elkészítése mintegy
húszkilométeres szakaszra.
Értesüléseink szerint a 10-es és a 11-es főút közé tervezett nyolc kilométer hosszú, 2x2 sávos autóút érinti a pilisborosjenői hulladéklerakót. Ezzel viszont az a gond, hogy itt 2024-ig semmilyen munkát nem lehet végezni, ami egyben azt jelenti, hogy út sem épülhet. A NIF válaszában lapunkkal azt közölte, hogy a nyomvonal kis mértékben valóban érinti a hulladéklerakót. A tervezett műszaki tartalom figyelembe veszi a hulladéklerakót és annak érvényben levő engedélyeit.
A kivitelezés megkezdésének egyik alapvető feltétele az építési engedély, amellyel a NIF még nem rendelkezik. A tervek szerint viszont 2018-ban meg szeretnék kezdeni az autóút építését. Mint arról beszámoltunk, a nyugati szektor egyik legfontosabb és leginkább várt része a 10-es és a 11-es főút közötti szakasz: a főpálya hossza nyolc kilométer, ennek nagy része alagutakban és viadukton keresztül vezet, ha megépül a létesítmény. A két alagút együttes hossza 5,2 kilométer. A 10-es főút bekapcsolásával viszont a fővárosba vezető valamenynyi út rácsatlakozna az M0-sra. A beruházás révén Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne attól a forgalomtól, amely a fővárost Esztergom, illetve Almásfüzitő felől éri el, tehát az érintett fővárosi közúthálózat terheltsége számottevően csökkenne. A 10-es főút és az M1-es autópálya közötti utat szintén nehéz domborzati viszonyok között kell megépíteni. Itt annak a lehetősége is felvetődött korábban, hogy – legalábbis az első ütemben – csak 2x1 sávos autóút épülne.