Gazdaság

Negyedik éve az Apple és a Google a legdrágább cég

A Facebook értéke nőtt a legnagyobbat tavaly óta

Közölte a világ egyik vezető márkatanácsadó cége, az Interbrand a Legjobb Globális Márkák (Best Global Brands) idei összeállítását, amely alapján a három legértékesebb márka az Apple, a Google és a Coca-Cola. A világ száz legjobb márkájának listáját az autóipari és technológiai brandek uralják, és először, az idén a Tesla és a Dior is felkerült a listára. 

Ebben a hónapban elkell a Twitter
A Twitter arról értesítette lehetséges vásárlóit, hogy október 27-én tervezi lezárni az eladásról szóló egyeztetéseket, azon a napon, amikor ismerteti harmadik negyedévi eredményeit. A lehetséges vásárlók között említik a programgyártó Saleforce vállalatot, a Disney konglomerátumot és a Google anyavállalatát, az Alphabet céget is. Korábban még olyan nevek is szerepeltek az érdeklődők listáján, mint a Microsoft, az Apple és a 21st Century Fox. A Twitter igazgatótanácsa a múlt hónapban ülésezett és komoly elégedetlenségének adott hangot azzal kapcsolatban, hogy amióta a cég alapítója, Jack Dorsey vezérigazgatóvá lépett elő, nem javult a cég pénzügyi helyzete. Az igazgatótanács elkötelezett az eladás mellett és az elmúlt közel egy hónapban felgyorsultak az ezt célzó háttértárgyalások. Az idei második negyedévben a Twitter bevétele éves összehasonlításban  húsz százalékkal, 602 millió dollárra nőtt. A 2006-ban alapított vállalat részvényeit 2013-ban vezették be a New York-i tőzsdére, azóta nem fordult elő, hogy ilyen alacsony ütemben tudta növelni bevételeit. A Twitter tevékenysége továbbra is veszteséges: 107,2 millió dollár veszteséget szenvedett el a június 30-án véget ért három hónapban. A Twitter felhasználóinak száma mindössze egy százalékkal növekedett a második negyedévben: 313 millió aktív felhasználója volt, szemben az előző negyedévi 310 millióval. Tavaly július óta mindössze kilencmillióval emelkedett a Twitter-felhasználók száma, ami elenyésző mértékű ahhoz képest, hogy például a Facebook közösségi portál ugyanezen idő alatt több mint 164 millióval tudta gyarapítani felhasználói számát.

Egyértelmű, hogy a világ legjobb márkái nem csak reagálni igyekeznek a változásokra, hanem ők maguk a változások hajtómotorjai - közölte a távirati iroda Jez Frampton, az Interbrand globális vezérigazgatója állítását.

Világosan látják, hogy a növekedés rendkívül összetett, egyedi és sajátos, és a szervezeten belüli és kívüli folyamatok egyformán fontosak. Ezek a cégek igyekeznek mindig újabb piacokon kipróbálni magukat, hogy minél több tapasztalatot gyűjtve folyamatosan fejleszthessék márkáikat, bővíthessék üzleti tevékenységüket és növekedhessenek.

Negyedik éve az Apple az arany-, a Google az ezüstérmes 

A listán már negyedik éve az Apple az első és a Google a második, akiket idén a Coca-Cola, a Microsoft, a Toyota, az IBM, a Samsung, az Amazon, a Mercedes-Benz és a GE követ. 

Az Apple márkaértéke az előző évhez viszonyítva öt százalékkal nőtt, és elérte a 178119 milliárd USA dollárt, míg a Google brand tizenegy százalékos növekedésének eredményeként a márka értéke ma 133252 milliárd dollár.

A százas listán helyet foglal még többek között a McDonalds (12.), a Disney (13.), a Facebook (15.), a Nike (18.), a H&M (20), a Pepsi (23.), az IKEA (26.) a Zara (27.), a KFC (75.), a Schell (92.) és az MTV (94.) is.

A 89. helyezett Dior és a 100. helyet elfoglaló Tesla első alkalommal került fel a világ legjobb márkáit rangsoroló 100-as listára.

A Facebook nőt a legnagyobbat 

Az Interbrand elemzése szerint a világ öt legnagyobb mértékű növekedést felmutató márkája a Facebook (48 százalékos növekedés), az Amazon (33 százalék), a LEGO (25 százalék), a Nissan (22 százalék) és az Adobe (21 százalék). További jelentős bővülést ért el a Starbucks, a Zara, a MINI, a Porsche, a Mercedes-Benz, a Huawei, a Hermés, az Adidas, a PayPal, az Audi, az Axa, a Samsung, a Visa, a 3M, a SAP, a Ford, az Allianz, a BMW, a Kia, a Google, az Accenture, a Land Rover, a Hyundai és a Siemens. 

Az idei listán túlsúlyban vannak az autóipari és technológiai brandek, amelyek összesen 29 helyezést értek el. A kiskereskedelmi szektorban vannak ugyanakkor a legjobban (átlagosan 19 százalékkal) növekvő márkák, melyeket a sport- és a luxuscikkeket forgalmazó szektorba tartozó, 10 százalékos növekedést elérő brandek követnek.

A Top 100-ba tartozó márkák összesített értéke 1796384 millió USA dollár, ami a 2015. évhez viszonyítva 48%-os növekedést jelent.