Gazdaság
Nagyot fejlődött a használt autók hazai piaca
Ezt az újautó-eladásokon túl a használt import felfutása is elősegítette. Mint arról a Használtautó.hu beszámolt, tavaly a 2014-es nyolc százalékkal szemben az infláció felett 2,6 százalékos átlagos árnövekedést lehetett tapasztalni a piacon, az utolsó negyedévi átlagár már meghaladta az 1,67 millió forintot. Ezt megelőzően viszont öt év stagnálás jellemezte a piacot. Kategóriánként azonban korántsem volt egyforma mértékű az átlagár emelkedése. Leginkább a közép- és felső-középkategóriás autók, illetve a nagykocsik átlagára növekedett két éven belül 15, illetve 17 százalékkal. Az alsó-középkategóriás személyautók 13 százalékkal drágultak 2013 vége óta, a használt terepjárókért két százalékkal kellett kevesebbet fizetni.
Az itthon értékesített használt személyautók háromnegyede a kisautók, az alsó-középkategóriás, illetve a felső-középkategóriás autók halmazába sorolható. A kisautók esetében a Suzuki Swift, az alsó-középkategóriában az Opel Astra, míg a felső-középkategóriában a Volkswagen Passat vezeti az eladási listákat.