Gazdaság

Minőségi borok versenye

A CBA-üzletlánc megmérettetésén a bírák a beltartalom alapján értékelhettek, közel hatszáz terméket kóstoltak

A hazai borászok számára rendezett tegnap versenyt a CBA Kereskedelmi Kft., amelynek kiemelt célja, hogy magyar minőségi termékkel lássák el a fogyasztókat, növelve ezzel a hálózat forgalmát, szélesebb piacot nyitva a termelőknek. Az idei verseny védnökségét a Magyar Borakadémia vállalta el, és a zsűriben a hazai borász szakma krémje képviseltette magát.

borok 20180307
Az idén száztizenegy borászat nevezett, a rozé tekintetében minőségjelző faktor, hogy az előválogatáson egyetlen ilyen bort sem kellett kiszűrni, a versenynapi értékelésnél pedig az összharmónia számított, nem csupán az illat és a zamat (Fotó: Ficsor Márton)

A magyar üzletlánc 2007-ben – a hazai élelmiszerpiacon elsőként – rendezett ilyen borversenyt. Mint azt Lázár Vilmos, a CBA Kereskedelmi Kft. elnöke elmondta, a program nem titkolt célja, hogy kiváló minőséget előállítani képes hazai borászatok termékeinek piacra jutását is elősegítse. A kezdeményezés beindítása óta a magyar üzletlánc értékesítése a háromszorosára emelkedett – tette hozzá Lázár Vilmos. Az idei, Prima I. versenyre a nevezett borászatok húsz százalékát fiatal cégek tették ki.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója közölte, hogy az idén száztizenegy borászat nevezett 830-féle termékkel, az előválogatásokat követően a nyolc bírálóbizottság elé ötszáznyolcvan tétel került. A zsűri tagjai a fajtákat nem ismerték, így a bírák valóban a beltartalom alapján értékelhettek. Fodor Attila kiemelte, az előválogatáson egyetlen rozébort sem kellett kiszűrni, ami mutatja a magas minőséget. Frittmann János soltvadkerti borász, egyben zsűritag lapunknak elmondta, az értékelésnél leginkább az összharmóniát vették figyelembe, nem volt elegendő a kiváló zamat vagy az illat. Hozzátette: azok a borászok értékesítik az áruházláncban a legtöbb terméket, akik a régi és az új magyar fajtákat helyezik előtérbe.