Gazdaság
Megkezdődött a szezon Sármelléken
A Hévíz-Balaton Airport közvetve az egész Balatoni régiót kiszolgálja, a repülővel érkezők maradnak a legtöbbet a térségben

A magyarországi beutazóturizmus legfontosabb küldőpiaca Németország, ahonnan tavaly 550 ezer vendég érkezett, és ezek az utasok kétmillió vendégéjszakát töltöttek magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. Ebben fontos szerepe van Hévíz környékének, a sármelléki repülőtérnek is – közölte szombaton Glázer Tamás, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese Sármelléken az idei repülési szezon megnyitása alkalmából. A turisztikai szakember hozzátette: Hévíz arculata a németek számára Magyarországéval egyenlő, kiemelt célpont számukra. A hozzánk érkező turisták közül a németek töltik a leghosszabb időt – átlagosan 3,6 éjszakát – Magyarországon, de a külföldiek számára a második legkedveltebb magyarországi úti célnak számító Hévízen ennél jóval többet. Mint azt a távirati iroda szerint kifejtette: az elmúlt évek hazai turisztikai sikertörténetéhez nagymértékben hozzájárult Hévíz és kistérsége. Tavaly óta a Magyar Nemzeti Értéktár része a Hévízi-tó és a hagyományos gyógyászat, a város pedig az egészségturisztika, a gyógyturizmus vagy a wellness szempontjából a Nyugat-Dunántúlon is kiemelkedő szerepet tölt be. A sármelléki repülőtér nemcsak a térségbe érkezők számára kínál alternatívát az autós vagy autóbuszos utazással szemben, de közvetve az egész Balaton régióját kiszolgálja. A repülős turisták pedig többet költenek és tovább maradnak az átlagosnál – jegyezte meg Glázer Tamás.
Papp Gábor, a repülőteret üzemeltető Hévíz polgármestere arról beszélt, hogy a tavalyi a korábbinál kevesebb orosz turista miatt a repülőtér szempontjából válságév volt. Idén bővülésre számítanak: hét német nagyvárosból jönnek 2016-ban heti rendszerességű charterjáratok Sármellékre, de növekszik a törökországi charterek száma is, és júliustól ismét érkeznek gépek Moszkvából. Felidézte, hogy a fürdőváros 2012-ben önként vállalt feladatként vette át egy százszázalékos önkormányzati társaságot alapítva a sármelléki reptér működtetését. Évente több tízmillió forintot fordítanak az üzemeltetésre, de az MT Zrt. és a Nemzetgazdasági, illetve a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is rendszeresen nyújt támogatást. Közölte: bár azt szeretnék, ha olyan turisták érkeznének ide, akik ebben a régióban költik el a pénzüket, de ugyanolyan fontos számukra az is, hogy fapados járatok is legyenek. Kultsár Judit, a Lufthansa járatait üzemeltető Mutsch Ungarn Reisen ügyvezetője felidézte, hogy az idei a 15. repülési szezonjuk a német légitársasággal. A mostani, Frankfurtból érkező első Boeing 737-300-as járat 122 utast hozott. A hévízi városháza írásos tájékoztatója szerint a Mutsch Ungarn Reisen a frankfurti Lufthansa-járaton kívül a belga VLM légitársaság gépeivel Düsseldorfból, Friedrichshafenből, Berlinből és Hamburgból szállít utasokat Sármellékre. A Salamon Reisen hagyományosan a Germania légitársasággal Drezdából, Lipcséből és Erfurtból közlekedtet chartereket május és szeptember között.
A Green Travel a tavaly indult törökországi kiutazóchartereinek számát 11-ről 16-ra emelte az idén, a török Freebird légitársaság gépei júniustól szeptember végéig hetente repülnek. A múlt évi kihagyás után júliustól indulnak újra az orosz Utair repülőgépei. Novemberig várhatóan húsz járat közlekedik Moszkva és Sármellék között, az utasokat három beutaztató iroda szervezi.