Gazdaság
Megépülhetne Komáromnál az új Duna-híd
A végleges projektlistáról júliusban hoz majd döntést a tagállamok küldöttjeiből álló bizottság. A nettó 116 milliárd forint összköltségű beruházások közé tartozik egyebek között a komáromi Duna-híd megépítése, a Kelenföld–Százhalombatta vasúti vonalszakasz korszerűsítése, ötvenkilenc elővárosi motorvonat felszerelése ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel és az első hazai cseppfolyósított földgáz (LNG) töltőpontok létesítése. A belvízi közlekedést mintegy nettó tízmilliárd forint értékű, az infrastruktúra, a kitűzési és információs rendszer fejlesztését célzó beruházás élénkítheti. Magyarország 85,5 milliárd forint támogatást nyerhet el első CEF-projektjei megvalósítására. A beruházásokhoz kapcsolódó első közbeszerzések már az idén megjelenhetnek. A második CEF közlekedési pályázati kör kiírása 2015 novemberében, a harmadik pedig 2016 őszén várható. Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerint Magyarország célja, hogy a három pályázati fordulóban maradéktalanul lekösse a nemzeti boríték csaknem négyszázmilliárd forintos keretét.
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára tegnap egy egri konferencián közölte: az uniós tagság eredményeként kiépült, 2004 óta működő fejlesztéspolitikai rendszer 2020 után megszűnik, vagy jelentősen csökken a keretösszeg. Az MTI szerint elmondta, hogy talán ez a hétéves periódus az utolsó, amikor lehetőségünk van megteremteni a honi gazdasági szektor számára a növekedés esélyét.
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára tegnap egy egri konferencián közölte: az uniós tagság eredményeként kiépült, 2004 óta működő fejlesztéspolitikai rendszer 2020 után megszűnik, vagy jelentősen csökken a keretösszeg. Az MTI szerint elmondta, hogy talán ez a hétéves periódus az utolsó, amikor lehetőségünk van megteremteni a honi gazdasági szektor számára a növekedés esélyét.