Gazdaság

Már kint vannak a vízből a hídépítők

Komáromnál egypilonos, ferdekábeles szerkezet épül acél pályalemezzel, emellett lesz kerékpárút és gyalogosjárda is

Épül az új Duna-híd Komáromnál, a beruházás révén a teherautók a települések érintése nélkül érhetik el az M1-es autópályáról a szlovák határt.

Komárom
A pilon és a kábelek egyedi szerkezete díszkivilágítást kap (Forrás: Nif.hu)

Helyére emelték tegnap az új komáromi Duna-híd pályaszerke­ze­tének első három elemét, az egyenként 165 tonnás alkotórészek Csepelről a Dunán érkeztek a helyszínre. Sitku László, a Hidászokért Egyesület elnöke, a Hódút Zrt. hídépítési igazgatója a távirati iroda beszámolója szerint elmondta, az elemek részeit Lengyelországban, Csehországban és a Révkomáromi szlovák hajógyárban készítik és Csepelen állítják össze. A teljes híd 37 hasonló elemből áll, ezek összsú­lya 5400 tonna. Az útpálya részeit az összeállítás után egy időre Szlovákia irányába tolják el, így párhuzamosan építhetik a hidat tartó pilont, amely 2400 tonnás és csaknem 95 méter magas lesz. A híd átadását 2019 végére tervezik – tette hozzá Juhász Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese.

A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles, acél pályalemezzel. A hatszáz méter hosszú hídon kétszer egysávos főút vezet majd át a Duna felett, kerékpárúttal, gyalogosjárdával és közvilágítással. Díszkivilágítást kap a pilon és a kábelek egyedi szerkezete. A beruházásnak köszönhetően közvetlen teherforgalmi kapcsolat jön létre Komáromnál Magyarország és Szlovákia között, és a tehergépjárművek az M1-es autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt. Jelenleg a kamionok korlátozás nélkül Vámosszabadi felől 53, míg Parassapuszta felől 180 kilométeres kerülővel haladhatnak át a magyar és szlovák határon.

A kivitelezés nettó összege 91,2 millió euró, mintegy 28,6 milliárd forint, az összeg 85 százaléka uniós forrás. A beruházást egyébként fele-fele arányban Magyarország és Szlovákia bonyolítja, illetve finanszírozza. A kétoldali közúti csatlakozás két külön beruházásban épül meg, a Magyarországon tervezett útszakasz a 131. számú főút, Komárom déli elkerülő úthoz csatlakozik.