Gazdaság

Magyarország részvétele stratégiai cél a CeBIT digitális szakkiállításon

Exportképes piac

Hazánk részvétele a CeBIT idei kiállításán stratégiai cél, a digitális szakkiállítást június 11. és 15. között rendezik Hannoverben – jelentették be a magyar részvételért felelős szervezetek tegnap Budapesten.

Pana Petra, külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár elmondta: idén második alkalommal jelenünk meg önálló nemzeti standdal az 1970 óta megrendezett kiállításon, ami a szakma egyik legfontosabb iparágközpontú eseménye. A megjelenéssel a magyar digitális innovatív exportképes termékeket és szolgáltatásokat pozicionálják elsősorban a német és az európai piacokon. A részvétel kifejezi azt is, hogy Magyarország elkötelezett a digitális innováció iránt, a német partnerek magas hozzáadott értéket szolgáltató cégeket találhatnak a magyar digitális ipar szereplői között. Deutsch Tamás, Digitális jólét programért felelős miniszterelnöki biztos elmondta, hogy az eseményre több mint kétszázezer szakmai érdeklődőt várnak, a látogatók kilencven százaléka üzleti döntéshozó. A világ minden pontjáról háromezer vállalkozás mutatja be újításait, szolgáltatásait, közöttük több mint ötszáz startup vállalkozás. Közlése szerint idén 340 millió forint költség­vetési forrást használtak fel a magyar megjelenés finanszírozására.