Gazdaság

Lemaradás a digitalizációban

Felmérés készült a fogyasztási cikkekkel foglalkozó a vállalkozásoknál

Nem állnak jól a gyorsan forgó fogyasztási cikkekkel (FMCG) foglalkozó cégek a digitalizációs fejlődéssel. A szervezeti működés területén van a legjobb kilátás a javulásra.

Több mint száz cégvezető körében végzett felmérést a Roland Berger, hogy megtudja, milyen mértékű a digitalizáció az FMCG-cégeknél marketing és értékesítési területen. Az eredmény lesújtó: a fogyasztási cikkeket termelő és forgalmazó vállalatok még mindig messze nem aknázzák ki a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket. Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője azt mondta: az iparág komoly lemaradásban van a digitalizáció és a kiskereskedelem növekvő konszolidációja területén. Hozzáfűzte: a szektor szereplőinek fogyasztóközpontúbbá kell tenniük marketing- és értékesítési tevékenységüket, ezen múlik majd számos vállalkozás jövője.

A felmérést készítő szakértők a vállalatok eredményeit a szervezeti működés, a stratégia szintje, a digitalizáció és a teljesítmény területén vizsgálták. A kapott eredmények mind a négy területen elmaradást mutattak, a vállalatok átlagosan 59 pontot értek el a maximum száz pontból. A szervezeti működés területén van a legjobb kilátás a javulásra, a legszembetűnőbb hiányosság pedig a felelősségi körök tisztázatlansága volt. Schannen szerint ha a vállalkozások nem tudják megszerezni a szükséges fogyasztói információkat, vagy nincsenek abban a pozícióban, hogy elemezzék az adatokat és adaptív stratégiákat dolgozzanak ki, akkor nincs esélyük piaci sikerre.