Gazdaság

L. Simon László: változhat a reklámtörvény

Erősebb állami reprezentációs szerepet kap a Vár

A reklámtörvénnyel kapcsolatban az internetes tartalomszolgáltatók adókötelezettségére vonatkozóan további szabályozási feladatok lesznek, mert ezek a cégek nem veszik ki a részüket a hazai közteherviselésből - nyilatkozta L. Simon László, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára a Napi Gazdaságnak.

Az államtitkár a lap keddi számában publikált interjúban elmondta, hogy a reklámadóból várható nyolcmilliárdos összeg nem kap külön címkét, hanem közvetlenül az államkasszába folyik. Hozzátette: a reklámadó azért lett forgalmi típusú elvonás, mert a tapasztalatok azt mutatták, hogy az érintett vállalatok ügyesen tüntetik el a tényleges profitot. "Azt gondoljuk, hogy nehezíti az adóelkerülést, ha az elvonás a bevételi oldalt célozza meg" - mondta.

"A jogszabály tartalma mögött nincs, és nem is volt olyan kormányzati szándék, amely az említett kereskedelmi csatorna ellen irányulna" - reagált annak felidézésére, hogy a reklámadó terheinek 40 százaléka az RTL Klubot sújtja. Hozzátette, "a cég egyébként évről évre komoly nyereséget ér el, nem valószínű, hogy néhány milliárd forintos elvonástól egyszeriben padlót fognának".

L.Simon