Gazdaság
Közös beruházásként épül a komáromi híd
A teherforgalom az M1 autópályától a települések elkerülésével érheti el a szlovák határt, a kivitelezés irányítója Magyarország

A meglévő hídon csak korlátozásokkal haladhatnak át a kamionok (Fotó: Hegedüs Róbert)
A nyáron megkezdődhet az új komáromi Duna-híd építése, a tavaly szeptemberben indult közbeszerzési eljárás ugyanis eredményes volt – közölte tegnap a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. Az új híd és a hozzá csatlakozó útszakaszok forgalomba helyezése 2019 őszén várható. A NIF tájékoztatása szerint az új Duna-híd a meglevő vasúti hídtól 170 méterre nyugatra épül meg. Jelenleg a kamionok korlátozás nélkül Vámosszabadi felől 53, míg Parassapuszta felől 180 kilométeres kerülővel haladhatnak át a magyar–szlovák határon, ugyanis a jelenlegi hidat csak korlátozással használhatják. A teherforgalom az M1 autópályától a települések elkerülésével érheti el így a szlovák határt, így jelentősen mérséklődik a lakott területek zaj- és környezeti terhelése, illetve gyorsabb és biztonságosabb lesz az átkelés. A kétoldali útcsatlakozás külön beruházásban valósul meg, a hazánkba tervezett út a Komáromot délről elkerülő úthoz csatlakozik. Ennek kiviteli közbeszerzési eljárása folyamatban van, sikeres tender esetén eredményhirdetés júniusban várható.
A hatszáz méter hosszú hídon kétszer egy sávos főút épül, amelyet kerékpárút és gyalogosjárda egészít ki. A belterület közelsége miatt közvilágítás is lesz a hídon, emellett a pilon és a kábelek is kapnak díszkivilágítást. A híd egypilonos, ferdekábeles átkelőként épül, az öt nyílásból három a meder felett, kettő pedig a szlovák oldali ártéren lesz. A kivitelezés irányítója Magyarország, a projekt a fejlesztési tárca és a szlovák Építésügyi és Regionális Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF és a Slovenska správa ciest Szlovák Közútkezelő Társaság beruházásban valósul meg, európai uniós, szlovák és hazai forrás felhasználásával.
Mint arról a NIF beszámolt, a nyertes ajánlattevő a H-M Dunahíd Konzorcium lett, amelynek tagjai a Hídépítő Zrt. illetve a Mészáros és Mészáros Kft. A vállalt kivitelezési költség 28 milliárd forint, vagyis 91,199 millió euró. A Napi.hu szerint a másik érvényes ajánlatot beadó pályázó a Magyar Bau Holding Zrt. volt 32 milliárd forintos ajánlatával, négy pályázó ajánlata pedig érvénytelen volt.