Gazdaság
Középpontban a regionális közútfejlesztés
A 16 kilométer hosszú út átépítése 5,48 milliárd forintba kerül. Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy az út rendkívül rossz állapotú hajdú-bihari szakasza a 2010 előtti időszakban mindig kimaradt a fejlesztésből, pedig akkor uniós forrásból valósulhatott volna meg a beruházás. Most ilyen forrás nincs, de a kormány biztosítja a Nyíradonytól Debrecenig tartó teljes szakaszának felújítását. Ezzel párhuzamosan megkezdődtek a 471-es út Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszán is a burkolatfelújítási munkák – jelezte Tasó László, hozzátéve, hogy a 11,5 tonnás burkolaterősítés a térség gazdaságfejlesztése szempontjából is meghatározó.
Papp László, Debrecen polgármestere a távirati iroda beszámolója szerint elmondta: régi igényük a debreceni polgároknak és a környéken élőknek a 471-es út felújítása, amivel csökken az autók várakozási ideje és ezáltal a kibocsátott káros anyag mennyisége is. Pántya József ,a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója hozzátette: az építkezés, beleértve a szintbeni vasúti átkelő korszerűsítését, az új körforgalmú csomópontot, valamint a forgalomcsillapító szigetet, jelentősen növeli a környék közlekedésbiztonságát.