Gazdaság
Korszerűsödik a fővárosi buszflotta
A VT-Arriva Kft. 75 új járművet helyezhet forgalomba a BKK által bonyolított közbeszerzési pályázat eredményeképpen

Mint azt a VT-Arriva közölte, a társaság a fővárosi tömegközlekedésben 1999 óta vesz részt, 2012 óta pedig a BKK alvállalkozója. Az autóbuszok eddig közel kilencven millió kilométert tettek meg Budapesten. Az új buszok érkezésével a fővárosban forgalomban levő járműveik életkora nem haladja meg a két évet, többségük környezetbarát motorral ellátott.
Az új MAN kocsikkal 65 százalékos lesz a modern autóbuszok állománya
2 perces interjú: Dabóczi Kálmán a BKK Zrt. vezérigazgatója
– Az új járművek forgalomba helyezésével mekkora arányú lesz a korszerű járművek állománya a fővárosi autóbuszflottában?
– A kiszervezési arány jelenleg ötven százalék körüli a fővárosban közlekedtetett autóbuszok esetében. Ha az alacsony padlós járműveket vesszük figyelembe, az új autóbuszok forgalomba helyezésével 65 százalékos arányt tudunk elérni. Fontos kérdés, hogy a teljes akadálymentesítésnél alacsony padlós, vagy alacsony belépésű buszról beszélünk. Utóbbi a beszerzésnél 25 százalékos árelőnyt jelent, de ezzel is sokat tudunk segíteni azoknak, akiknek nehéz felkapaszkodniuk a hagyományos lépcsőkön.
– Mennyire tartja sikeresnek az új autóbusz-üzemeltetési modellt, miszerint a szolgáltatást megrendelő BKK a BKV-n kívül más magán társaságokat is megbíz egy-egy vonal vagy vonalcsoport üzemeltetésével?
– Az eddigi tapasztalatokat most értékeljük, nagyon dinamikus időszakon vagyunk túl. Mivel ez hosszú elkötelezettséget jelent, azt is meg kell nézni, hogy mennyire fenntartható a finanszírozási pálya. Vagyis összhangba kell hozni a minőségi követelményeket az adófizetők, illetve a főváros anyagi lehetőségeivel, hiszen ezt közpénzből finanszírozzuk.
– Mennyire rendezett a finanszírozási háttér?
– A főváros közgyűlése már elfogadta a BKK 2015. évi költségvetését, idén is remélhetőleg elő tudjuk teremteni a közszolgáltatások finanszírozásához szükséges önkormányzati és költségvetési forrásokat. Az is megnyugtató, ha sikerül tehermentesíteni a BKV-t az adósságtól. Ez azért lenne fontos, hogy a közlekedési vállalat induljon közbeszerzési pályázaton, vagyis egyenrangú félként jelenjen meg a tendereken. A BKV-nál az adósságkonszolidáció rendezése nagy kihívás, és egyben lehetőség, de a cégnek a saját belső sorait is rendeznie kell.
Korszerűsödik a fővárosi buszflottaA VT-Arriva Kft. 75 új járművet helyezhet forgalomba a BKK által bonyolított kö...
Posted by Magyar Hírlap on 2015. április 28.