Gazdaság
Korszerűsítik az esztergomi vasútvonalat
Komplex elővárosi vasútfelújítás valósul meg az esztergomi vonalon, ahol már a beruházás első ütemét követően is jelentősen emelkedett az utasforgalom.
A beruházás összesen 33,7 milliárd forintba kerül. A villamosítás mellett Angyalföld és Újpest között második vágány épül, megújul Esztergom, Dorog és Klotildliget felvételi épülete, átépül Esztergom és Angyalföld állomás vágányhálózata, autóbusz-állomás, illetve buszforduló létesül Esztergom és Dorog állomásokon, Pilisvörösvár és Esztergom között pedig korszerű biztosítóberendezés épül. A legjelentősebb változás Esztergomban lesz, ahol az állomásépület és az előtte levő tér is megújul, közvetlenül a megállónál létesül egy tizenkét állásos autóbusz-pályaudvar, és új perontetők teszik majd komfortosabbá az utazást. A vonal villamosítását egyébként már 1951-ben tervezte a MÁV a dorogi szénbányák kiszolgálása és a jelentős utasforgalom miatt.
Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára tegnap Esztergomban elmondta, hogy a vonal villamosításával komplex elővárosi vasúti fejlesztés jön létre. Közölte: ilyen léptékű vasútépítés még nem volt, mint ami az elkövetkező években várható Magyarországon. Romanek Etelka, Esztergom polgármestere arról szólt, hogy a lakosság hétköznapi életét is megkönnyíti a korszerű vasúti közlekedés, és kisebb lehet a 10-es út forgalma. Tokaji Róbert, a MÁV Zrt. műszaki igazgatója hangsúlyozta: az átépítéssel a vasút versenyképes lesz az egyéni közlekedési lehetőségekkel szemben.
Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője kiemelte, hogy a felújított pálya tavalyi átadása után jelentősen emelkedett a forgalom: az idén májusban kétszáznyolcvanezren, az átépítés előtt 2011 májusában százhetvenötezren utaztak.
Völner Pál, a térség országgyűlési képviselője lapunknak elmondta, hogy nemcsak az utasforgalom, hanem a gazdaság számára is előnyt hoz a beruházás, hiszen az ipari park kiszolgálása érdekében átépülnek a tehervonati fogadóvágányok, valamint az iparvágányi kiágazás.
Épülhet az M4-es
Heteken belül elindul az építkezés az M4 gyorsforgalmi út M0-Cegléd és Cegléd-Szolnok közötti szakaszain, a beruházás a tervek szerint 2018 utolsó negyedévében ér véget – közölte tegnap a távirati irodával Bene Ildikó fideszes országgyűlési képviselő Szolnokon. A képviselő elmondta, hogy a Szolnok-Fegyvernek közötti szakasszal kapcsolatos, az építtetőkkel folyó egyeztetés és elszámolás folyamatban van. Ezt követően kezdődhet el a közbeszerzés és a műszaki tartalom meghatározása – mondta, hozzátéve: nem autópálya, hanem négysávos autóút épül. A tervek szerint az építkezés még idén vagy 2017-ben elkezdődik, és 2019 végére fejeződik be.