Gazdaság
Korszerűsítik a belgrádi vasútvonalat
A beruházás elsődleges célja, hogy a görögországi Pireusz kikötőjébe érkező kínai áruk vasúton közelíthessék meg az Európai Uniót. Magyarországon 166, míg Szerbiában 188 kilométer hosszú vasútvonalat kell ehhez újjáépíteni. Hazánkban Budapest Ferencvárostól egészen Kelebiáig újul meg a vonal, mégpedig olyan formában, hogy a jelenlegi egy mellé új második vágány épül, amelyet villamosítanak a megbízást elnyerő kivitelező cégek. Idetartozik, hogy ez a vasútvonal egészen a múlt századi húszas évekig Budapesttől Kunszentmiklós-Tassig kétvágányú volt, az egyiket viszont a trianoni döntést követően kellett felszedni. A vonalat úgy kell átépíteni, hogy az azon közlekedő jármű óránkénti 160 kilométeres sebesség elérésére legyen alkalmas, egyben az európai szabványok szerint az állomásokon 740 méter hosszú tehervonatok is tartózkodhassanak. Ezzel a személyvonatok esetében a jelenlegi nyolcórás menetidő Budapest és Belgrád között három-három és fél órára csökkenhet. A vonal szerbiai szakaszán hamarosan megkezdődik az építkezés.