Gazdaság
Kisebb autókat vesznek a cégek
Ebben az évben százezer új gépjármű forgalomba helyezésére lehet számítani
Az idén várhatóan százezer új személygépjárművet helyeznek forgalomba, míg a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) célkitűzése, hogy ez a szám érje el az évi 120-130 ezret – mondta az MGE ügyvezető elnöke tegnap az M1 csatornán. Erdélyi Péter szerint a tízmillió lakosú Belgiumban évente hatszázezer, a nyolcmilliós Ausztriában pedig évente több mint háromszázezer új autót helyeznek forgalomba. Hozzátette: a piacnak el kell jutnia arra a pontra, amikor az importnak az egész autóparkra fiatalító a hatása.
Az Európai Unió átlagában 9,7 év a gépjárműpark életkora, Magyarországon ez most a 14 évhez közelít, ami azért probléma, mert a mintegy hárommillió személyautóból álló géppark kétharmada 11 évnél idősebb. Az MGE ügyvezető elnöke szerint egy jó gazdaságú országban általában vagy nincs használtautó-import, vagy kevesebb mint a fele az újautó-értékesítésnek. Magyarországon a használt autók importja még jelentősen meghaladja az újat. Az MGE adatai szerint az új autók hetven százalékát továbbra is cégek vásárolják, a magántulajdonosok csak lassan térnek vissza a piacra.
A flottacserék esetében is megfigyelhető ugyanakkor az üzemeltetési költségek csökkentése. Ez leginkább abban nyilvánul meg, hogy a céges vevők az eddigieknél kisebb és alacsonyabb felszereltségű autókat vásárolnak. A magánvásárlók esetében nem erősödött érdemben tavaly sem a hitelezési kedv, és új autók helyett elsősorban a használt járműveket részesítik előnyben.
Az Európai Unió átlagában 9,7 év a gépjárműpark életkora, Magyarországon ez most a 14 évhez közelít, ami azért probléma, mert a mintegy hárommillió személyautóból álló géppark kétharmada 11 évnél idősebb. Az MGE ügyvezető elnöke szerint egy jó gazdaságú országban általában vagy nincs használtautó-import, vagy kevesebb mint a fele az újautó-értékesítésnek. Magyarországon a használt autók importja még jelentősen meghaladja az újat. Az MGE adatai szerint az új autók hetven százalékát továbbra is cégek vásárolják, a magántulajdonosok csak lassan térnek vissza a piacra.
A flottacserék esetében is megfigyelhető ugyanakkor az üzemeltetési költségek csökkentése. Ez leginkább abban nyilvánul meg, hogy a céges vevők az eddigieknél kisebb és alacsonyabb felszereltségű autókat vásárolnak. A magánvásárlók esetében nem erősödött érdemben tavaly sem a hitelezési kedv, és új autók helyett elsősorban a használt járműveket részesítik előnyben.