Gazdaság

Kiemelt a közlekedés fejlesztése

Válaszolt a kormány a bizottsági kritikákra az M4-es építése ügyében

Ezermilliárd forintot fordít az ország saját erejéből az európai uniós (EU) költségvetési ciklus végéig a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére.

Ezzel, valamint az összességében 1366 milliárd forint EU-s támogatással együtt 2020-ig Magyarország olyan fejlett hálózattal rendelkezhet, amely alapja lehet a gazdasági fejlődésnek – közölte tegnap Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. A Nemzeti Közlekedési Stratégia összeállításáról tartott zárórendezvényen az államtitkár elmondta: hazai pénzből leginkább a gyorsforgalmiút-hálózatot bővítik, a műegyei jogú városok bekapcsolására, az országhatárok, valamint a gazdasági térségek elérésére 750 milliárd forint jut.

A kormány még a múlt nyáron megküldte válaszlevelét az Európai Bizottságnak (EB), reagálva azokra a kifogásokra, amelyeket az M4-es autópálya Abony–Fegyvernek szakaszának építése esetében tett – közölte Szalóki Flórián, a közlekedési operatív programokért felelős államtitkár. Az EB illetékesei irreális elvárásokat fogalmaztak meg. Így például azt várták el a támogatásért a kormánytól, hogy ismételjen meg egy másfél éves közbeszerzési eljárást, ami azért sem volt teljesíthető, mivel csak idén októberig lehet az elmúlt fejlesztési ciklus esetében uniós támogatáshoz jutni.