Gazdaság

Kezdődik a bevásárlási láz

Tavaly több mint kétmillió felnőtt magyar internetező vett részt a fekete pénteki akciókban, az idén pedig már a 3,3 milliót is meghaladhatja a számuk

Hazánkban is érzékelhető már a fekete péntek (black friday) hatása. A műszakicikk-kereskedőknél hagyományosan ez a legfontosabb értékesítési időszak kezdete.

vásárlás 20171118
A szórakoztatóelektronikai üzletekben mindig nagy forgalomra lehet számítani (Fotó: Mh)

A hazai e-kereskedelemben már kimutatható a fekete péntek hatása, a hagyományos üzletek forgalmában ugyanakkor még nincs olyan nagy súlya – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára a távirati irodának. A fekete péntek az Amerikai Egyesült Államokban idén november 24-ére esik, ez a nap a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, hatalmas akciókkal. Vámos György szerint több cég már korábban elkezdi az akciót, becslése szerint az e-kereskedőknek öt- és tízmilliárd forint közötti bevételt hozhat az akció. Már nem csak egy pénteken van black friday, és már nem csak egy napra koncentrálódik az akció. Az eNET internetkutató napokban készített online felmérése szerint tavaly csaknem 2,1 millió magyar internetező vásárolt a fekete pénteki akciókban, az idén már meghaladja a 3,3 milliót azoknak a száma, akik tervezik, hogy igénybe veszik az akciókat. A MediaMarkt közlése szerint a black friday szezon a műszaki cikkeket forgalmazó társaságoknál hagyományosan a legfontosabb értékesítési időszak kezdete. A Praktiker arra számít, hogy megduplázza átlagos napi forgalmát. Tavaly az előző évhez képest ötven százalékkal több látogató érkezett a Praktiker webshopjába 24 órán belül, és jellemzően barkácsgépeket, karácsonyi termékeket, bútorokat és fürdőszoba-felszereléseket vásárolt a black friday akció keretében. A Fashion Days is vásárlási rohamra számít fekete pénteken. 2014-ben 205 ezer eurót, 2016-ban már 570 ezer eurót költöttek a vevők a Fa­shion Days november végi akcióján. Az Extreme Digital közlése szerint – a cég tegnapra időzítette a black friday-t – mintegy ötvenezer látogató kereste fel az Edigital.hu oldalt már az akció indulásakor, reggel hét óra előtt néhány perccel.