Gazdaság
Kevesebbet késnek az elővárosi vonatok
A balliberális kormányok eladósították az államvasutat
A MÁV-Start Zrt. idén január 1-jétől október elejéig több mint negyvenezer személyszállító vonatot indított a Budapest-Keleti állomásról – válaszolta országgyűlési kérdésre Cseresnyés Péter munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkár. Felhívta a figyelmet, hogy ezen vonatoknak kevesebb, mint négy százaléka indult tíz percnél nagyobb késéssel. A vasúttársaság budapesti elővárosi vonatainak menetrendszerűségi mutatói a járatok számának nagy mértékű növekedése mellett is folyamatosan javulnak 2013 óta. Ezzel homlokegyenest ellentétes folyamat zajlott le 2002 és 2010 között, amikor a menetrendszerűen közlekedő vonatok aránya a teljes hálózaton 96,4-ről 87,8 százalékra esett vissza.
A balliberális kormányok végletesen eladósították a MÁV-ot. Külföldre privatizálták a cégcsoport egyetlen nyereséges üzletágát, a MÁV Cargót, a személyszállítási ágazatot pedig hagyták eladósodni és a végletekig lezülleni. A pályára fordított felújítási és karbantartási összegek reálértéken 2002–2010 között egyes években harmadára, majd közel felére estek vissza, a személyszállítási teljesítmény pedig mintegy harminc százalékkal csökkent. Eközben a menetidőkben lényeges csökkenés nem történt, sőt, több helyen növekedés volt tapasztalható.
A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatóját, Homolya Róbertet a MÁV felett tulajdonosi jogokat gyakorló miniszter, Bártfai-Mager Andrea azért nevezte ki, mert a feladat ellátására alkalmasnak találta és találja jelenleg is – tette hozzá Cseresnyés Péter. Az államtitkár Arató Gergely, a Demokratikus Koalíció frakcióvezető-helyettesének a kérdésére válaszolt, mely így szólt: Látszik-e az Adriáról a Keleti pályaudvar? w
A balliberális kormányok végletesen eladósították a MÁV-ot. Külföldre privatizálták a cégcsoport egyetlen nyereséges üzletágát, a MÁV Cargót, a személyszállítási ágazatot pedig hagyták eladósodni és a végletekig lezülleni. A pályára fordított felújítási és karbantartási összegek reálértéken 2002–2010 között egyes években harmadára, majd közel felére estek vissza, a személyszállítási teljesítmény pedig mintegy harminc százalékkal csökkent. Eközben a menetidőkben lényeges csökkenés nem történt, sőt, több helyen növekedés volt tapasztalható.
A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatóját, Homolya Róbertet a MÁV felett tulajdonosi jogokat gyakorló miniszter, Bártfai-Mager Andrea azért nevezte ki, mert a feladat ellátására alkalmasnak találta és találja jelenleg is – tette hozzá Cseresnyés Péter. Az államtitkár Arató Gergely, a Demokratikus Koalíció frakcióvezető-helyettesének a kérdésére válaszolt, mely így szólt: Látszik-e az Adriáról a Keleti pályaudvar? w