Gazdaság
Keleten és nyugaton is épülnek az autópályák
Döntően költségvetési pénz jut azokra a gyorsforgalmi utakra, amelyek fontos, de nehezen elérhető városokba vezetnek

Összességében 246 kilométer hosszúságban és 572 milliárd forint értékben épülnek új gyorsforgalmi utak jelenleg azon megyei jogú városok irányába, ahová még nem érnek autópályák, illetve 2×2 sávos utak. Ezek a régiókon kívül olyan városoknak – például Zalaegerszeg, Sopron, vagy Békéscsaba – jelentenek komoly lehetőséget, amelyeket eddig messze elkerültek a gyors elérési lehetőségek, így rendkívül körülményes a közúti megközelítésük, holott a forgalom nagysága már régóta indokolttá tenné a beruházást. Ugyancsak közös jellemzőjük, hogy döntően hazai költségvetési pénzből épülnek, mivel az Európai Unió csak néhány szakaszra ad támogatást. Nyugat-Magyarországon Zalaegerszeg és az M7-es autópálya között létesül gyorsforgalmi kapcsolat: az új R76-os út 34 kilométer hosszú lesz, a nyomvonal a sármelléki Hévíz Balaton Airport felé épül. Jelenleg az első két szakasz épül Balatonszentgyörgy és Keszthely térségében, ezek együttes hossza 8,6 kilométer, a beruházási költség 38,8 milliárd forint. A balatonszentgyörgyi elkerülő 2020 júliusára, a másik szakasz 2022 januárjára készül el. Sopron és Csorna között négy szakaszban épül az új M85-ös: az összességében 57,4 kilométer hosszú 2×2 sávos gyorsforgalmi út 171 milliárd forintból épül, az R76-hoz hasonlóan költségvetési pénzből. A tervezett átadás mind a négy szakasz esetében 2020 decembere.
Az M85-öshöz hasonló beruházás Kelet-Magyarországon a Békéscsaba megközelítését javító M44-es gyorsforgalmi út megépítése. Mint arról a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatást adott, összességében nyolcvan kilométernyi 2×2 sávos út épül szintén költségvetési pénzből. A Tiszakürt és Kondoros közötti autóút 62 kilométer hosszú, és nettó 145,7 milliárd forintba kerül. Szintén megkezdődött az út építése Kondoros és Békéscsaba között, ez a pálya 18 kilométer hosszú, és 41,4 milliárd forintért épül. Előbbi 2019 augusztusára, utóbbi pedig 2021 februárjában lesz kész. Eger is rá lesz csatlakoztatva a gyorsforgalmi úthálózatra, az M3-as autópályától a Heves megyei városig 18,3 kilométernyi út létesül 43,7 milliárd forintból a tervek szerint 2020 júliusára. A beruházáshoz az EU is ad támogatást.
Megépül az M4-es is a fővárostól – pontosabban az M0-tól – Szolnokig: három ütemben összességében 62 kilométernyi 2×2 sávos út épül 99 milliárd forint költségvetéssel. A tervezett átadás 2019 szeptembere, a Cegléd–Abony szakaszé pedig 2019 decembere. Vác nem megyei jogú város, viszont rendkívül fontos, hogy uniós és hazai pénzből az M2-es Budapest és Vác között végig 2×2 sávos lesz. A húsz kilométeres úton a fennmaradó 13 kilométeren épül 2×2 sáv, a többi szakasz megújul, a 33 milliárd forint értékű beruházás tervezett átadása 2019 szeptembere.