Gazdaság
Jól értékesíthetők a magyar termékek
Sok látogató a mezőgazdasági kiállításon, népszerűek voltak a helyi ízek
Igazi sikertörténet volt a 950 kiállítót és 85 ezer látogatót vonzó, öt napig tartó OMÉK – közölte a vasárnapi zárórendezvényen a földművelésügyi miniszter. Fazekas Sándor hangsúlyozta: a magyar mezőgazdaságnak és élelmiszeriparnak elsősorban a magyar vásárlók számára kell termelnie, fontos azonban, hogy a kemény paci versenyben az agrár- és élelmiszer-ipari termékek minden piacon jól értékesíthetők legyenek. Mindez pedig csak úgy lehetséges, ha a termelők szem előtt tartják a vásárlói igényeket – tette hozzá a távirati iroda beszámolója szerint. Az OMÉK-en a tájegységek, régiók bemutatkozása azért volt fontos, mert a helyi ízeket, termékeket egyre inkább keresik, igénylik – mondta a miniszter, jelezve: így a korszellemnek megfelelően már igen jelentős piaca van a helyben készült, jó minőségű kézműves élelmiszereknek, például pálinkáknak, boroknak, sajtoknak, biotermékeknek.
Faragó Péter, az OMÉK-et szervező Magyar Turizmus (MT) Zrt. vezérigazgatója azt emelte ki: a turizmus számára az agrárium stabil, egyedi és mással nem pótolható alapot biztosít, az agrárium számára pedig a turizmus új piacokat és kitörési pontot nyújt. Lipcsey György, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese elmondta: ebben az évben a vásárt 426 iskoláscsoport látogatta meg, több mint harminc szakmai rendezvényt és több száz látogatói programot rendeztek a szervezők.
Az OMÉK közönségdíját az élelmiszer-kereskedelemmel foglalkozó Bagya Farkas Kft., valamint Szabó Karola szalmafonó kapta. Az OMÉK miniszteri nagydíját az Igazi Csíki Sör készítője, a Lixid Project elnevezésű cég nyerte. Miniszteri különdíjat kaptak az Oroszhegyi szilvapálinka készítői, Péter Pál és Ambrus Levente. Ötvennégyen kapták meg a Magyarország legszebb konyhakertjéért járó elismerést, a díjakat a földművelésügyi miniszter és Kovács Szilvia, Karcag alpolgármestere adta át. Helyi gasztronómiára alapozott kínálatával a Mecsek Zöldút Egyesület nyerte a „Magyarország legízletesebb vendégváró úti célja” díjat. A fehérborok országkóstolójáról Horkay András, az Országos Borszakértői Bizottság elnöke elmondta: 550 fehérbort küldtek be a borászok, és több mint 350 tétel vörösborról is véleményt mondanak a bírálók.
Faragó Péter, az OMÉK-et szervező Magyar Turizmus (MT) Zrt. vezérigazgatója azt emelte ki: a turizmus számára az agrárium stabil, egyedi és mással nem pótolható alapot biztosít, az agrárium számára pedig a turizmus új piacokat és kitörési pontot nyújt. Lipcsey György, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese elmondta: ebben az évben a vásárt 426 iskoláscsoport látogatta meg, több mint harminc szakmai rendezvényt és több száz látogatói programot rendeztek a szervezők.
Az OMÉK közönségdíját az élelmiszer-kereskedelemmel foglalkozó Bagya Farkas Kft., valamint Szabó Karola szalmafonó kapta. Az OMÉK miniszteri nagydíját az Igazi Csíki Sör készítője, a Lixid Project elnevezésű cég nyerte. Miniszteri különdíjat kaptak az Oroszhegyi szilvapálinka készítői, Péter Pál és Ambrus Levente. Ötvennégyen kapták meg a Magyarország legszebb konyhakertjéért járó elismerést, a díjakat a földművelésügyi miniszter és Kovács Szilvia, Karcag alpolgármestere adta át. Helyi gasztronómiára alapozott kínálatával a Mecsek Zöldút Egyesület nyerte a „Magyarország legízletesebb vendégváró úti célja” díjat. A fehérborok országkóstolójáról Horkay András, az Országos Borszakértői Bizottság elnöke elmondta: 550 fehérbort küldtek be a borászok, és több mint 350 tétel vörösborról is véleményt mondanak a bírálók.