Gazdaság
Jó közlekedéssel erősödő gazdaság
Szeged és Hódmezővásárhely versenyképesebb lehet a Temesvár–Arad régiónál
A kabinet komoly lehetőséget lát a tömegközlekedésben, amelynek fejlesztése érdekében a villamos- és vasúthálózat összekötésével próbálkozik. Az országban ezt három térségben érdemes kipróbálni: Szombathely és Kőszeg, Miskolc és Miskolctapolca, valamint Szeged és Hódmezővásárhely között – mondta Lázár János a Vásárhely24 portálnak. Tájékoztatása szerint utóbbi helyszínen harmincmilliárd forintból európai uniós támogatással 2018–2020 között készülhet el az új villamosvonal, amely a két város között ingázó nyolc-tízezer ember életét könnyítheti meg. A beruházás kedvező fogadtatása esetén Budapesten folytatódhat a villamos- és a vasútvonalak kombinálása – mondta Hódmezővásárhely korábbi polgármestere. A politikus aláhúzta, hogy Szeged és Hódmezővásárhely együtt lehet erős, így ugyanis versenyképesebbek lehetnének, mint például a Temesvár–Arad térség. Ezzel kapcsolatban beszélt arról is, hogy a politikai különbözőségek ellenére nagyra becsüli Botka László, Szeged szocia-lista polgármestere munkáját. Önmagáról elmondta: parlamenti képviselőként az a dolga, hogy lobbizzon a választókörzetének, de Hódmezővásárhely nem él vissza a helyzetével, támogatásait megalapozott fejlesztésekre kapta.
Mint arról a napokban beszámoltunk, a villamos- és a nagyvasúti pályát is használó tramtrainnel húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged belvárosa között. Mindez segíti az egységesebb és versenyképesebb gazdasági régió kialakulását is. Jelenleg a tervek és a jogi, üzemeltetési háttér előkészítése zajlik.
Almási István, Hódmezővásárhely polgármestere kijelentette: a nálunk korábban még nem alkalmazott műszaki megoldások engedélyezési folyamata nehezen látható előre, de a 2020-ig tartó uniós ciklusban elkészül a beruházás. Hódmezővásárhely-Népkert állomástól a szerelvények a nagyvasúti pályát használják majd, és csupán Algyőn állnak majd meg Szeged-Rókus állomásig, ahol a jelenlegi mellékvágány nyomvonalát felhasználva jutnak az 1-es villamos vonalára.
Mint arról a napokban beszámoltunk, a villamos- és a nagyvasúti pályát is használó tramtrainnel húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged belvárosa között. Mindez segíti az egységesebb és versenyképesebb gazdasági régió kialakulását is. Jelenleg a tervek és a jogi, üzemeltetési háttér előkészítése zajlik.
Almási István, Hódmezővásárhely polgármestere kijelentette: a nálunk korábban még nem alkalmazott műszaki megoldások engedélyezési folyamata nehezen látható előre, de a 2020-ig tartó uniós ciklusban elkészül a beruházás. Hódmezővásárhely-Népkert állomástól a szerelvények a nagyvasúti pályát használják majd, és csupán Algyőn állnak majd meg Szeged-Rókus állomásig, ahol a jelenlegi mellékvágány nyomvonalát felhasználva jutnak az 1-es villamos vonalára.