Gazdaság

Javult hazánkban a fogyasztói elégedettség

A magyar vásárlóknak leginkább ingatlanvételkor és a használt gépkocsik esetében vannak problémáik

A fogyasztók alapvetően bizalommal tekintenek a piacra, a szolgáltatások és az árupiacok területén azonban jelentősek az eltérések.

biztositas
Bár a tendencia javul, a gépjármű-biztosításoknál még bizalmatlanok a fogyasztók (Fotó: MH)

Erősödik a fogyasztói bizalom Magyarországon, ám még mindig túl sok embernek vannak rossz tapasztalatai bizonyos piacok esetében. Az Európai Bizottság által végzett felmérésből kiderül, hogy összesen 33 piacra vonatkozóan mérték Magyarországon a legjobb eredményt a tagállamok között – derül ki az EU.hu portál összesítéséből. Mint kitértek rá, hazánkban 2015 óta 6,4 ponttal nőtt a vizsgált piacok összesített átlagos teljesítménymutatója, ami 89,6 pontot jelent a maximálisan elérhető százból. A magyarországi eredmény így 9,4 ponttal haladja meg a 80,2 pontos európai uniós átlagot. Nálunk az árupiacok között a legjobb eredményt a testápolási termékek érték el (94,3 pont), a legrosszabbat pedig (83 pont) a használt gépkocsik.

A szolgáltatások esetében a villamosenergia-szolgáltatások szerepeltek a legjobban (93,8 pont), az ingatlanágazat pedig (83,1 pont) a legrosszabban. Az internetszolgáltatást és a mobiltelefon-szolgáltatásokat a fogyasztók továbbra is a legproblematikusabb területek közé sorolják – mutat rá a felmérés.

Ezzel együtt a felmérés szerint a problémák esetén a fogyasztóknak legnagyobb kárt okozó ágazat a pénzügyi szolgáltatásoké. A lakásbiztosítás, a jelzálog, a kölcsön és hitel, a villamos energia és a vízellátás terén problémákat tapasztaló fogyasztók legalább 35 százaléka számol be arról, hogy emiatt súlyos kár érte őket. A légitársaságokkal, befektetési termékekkel és gépjármű-biztosításokkal kapcsolatban nehézségekkel szembesülő fogyasztók is jelentős kárról számolnak be.

A jelentés kedvező fejleménynek látja, hogy a fogyasztói bizalom terén csökken az eltérés Kelet- és Nyugat-Európa között. Továbbá a fogyasztók körében erős bizalmat élveznek a személyi szolgáltatások (fodrászok, gyógyfürdők), a nyaralási szálláshelyek és a szervezett utazások.