Gazdaság

Időszerű beruházás volt a kaposvári vonal megújítása

Már a fenntartás is egyre drágábbnak bizonyult

Befejeződött a Dombóvár és Kaposvár közötti vasútvonal felújítása, így az eredeti száz kilométeres óránkénti sebesség lehetővé tételével a beruházás előtti állapotokhoz képest mintegy tíz perccel csökkent a személyszállító vonatok menetideje.

Ez az átalakítás már igencsak időszerű volt: a hatvanas években elvégzett utolsó átépítés és az elmaradt karbantartások miatt a 2000-es évek elejére elavulttá vált a vasúti pálya, így már a negyven-hatvan kilométeres sebesség fenntartása is egyre drágábbnak bizonyult. A vonal felújítása eredetileg szerepelt a 2007–2013 közötti európai uniós költségvetési ciklus tervezett beruházásai között – mivel a Dombóvár-Gyékényes vonal a transzeurópai hálózat része –, harmincmilliárd forintból az engedélyezett sebességet is 120-ra lehetett volna emelni. Ám mivel ez elmaradt, a MÁV saját forrásból, ennek az összegnek a harmadáért, három ütemben 9,7 milliárd forintért korszerűsítette a vonalat 24 kilométer hosszú szakaszon. A beruházás elsősorban a pálya korszerűsítésére irányult, de szükségessé vált az alépítmények megerősítése, a műtárgyak átépítése, az utasforgalmi létesítmények korszerűsítése, a térvilágítás átalakítása, valamint a felsővezetéki hálózat felújítása is. A vonalon a munka jövőre is folytatódik Dombóvár alsó állomáson az egyik átmenő fővágánynak, majd ezt követően a Kaposvár és Kaposvár elágazás közötti pályaszakasz átépítésével.