Gazdaság

Hatékonyan védi a hazai vásárlók érdekeit idén is a fogyasztóvédelem

Árubemutatók, kalandparkok ellenőrzése

Idén is az e-kereskedelem áll a fogyasztóvédelem középpontjában, az online vásárlások számának folyamatos növekedése miatt.

A fogyasztóvédelmi hatósághoz tavaly közel harmincegyezer megkeresés érkezett, elsősorban jótállási, panaszkezelési és netes kereskedelemmel összefüggő ügyekben. A fogyasztóvédelmi hatóság és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) Internet Laboratóriuma 2017-ben több mint nyolcszáz – az előző évekhez képest ötször több – webáruházat ellenőrzött, főként próbavásárlásokkal. Az NFM a jogsértő webáruházakról folyamatosan tájékoztatja a fogyasztókat, ezzel segítve az egyes vásárlások előtti döntéseket – közölte a tárca. A hatósági intézkedéseknek köszönhetően a hazai internetes kereskedelemre nem jellemzőek a kirívó fogyasztóvédelmi jogsértések. Az árubemutatós visszaélések száma a 2015 decemberében elfogadott kapcsolódó törvénymódosítás és a hatékony hatósági eljárások eredményeként 2018-ra a negyedére csökkent. Az éves ellenőrzési terv összesen negyvenöt vizsgálatot tartalmaz, továbbra is kiemelt terület marad az elektronikus kereskedelem, az árubemutatók, a vidámparkok, kalandparkok és aquaparkok ellenőrzése.