Gazdaság
Gyorsul a százhalombattai vasút
Rövidebb lesz a vonatok menetideje Kaposvár, Pécs és Szekszárd felé

A biztosítóberendezés korszerűsítésével folytatódik a Százhalombatta–Pusztaszabolcs közötti vasútvonal korszerűsítése. A 25 kilométer hosszú vasútvonal teljes átépítése összességében 104,8 milliárd forintba kerül, ebből a vasúti pálya és az állomások 86,2 milliárd forintból korszerűsödnek, az új biztosítóberendezés pedig 18,6 milliárd forintért épül meg. Az átadást követően viszont lehetőség lesz arra, hogy a szerelvények óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedjenek, a beruházást az Európai Unió 85 százalékos arányban finanszírozza. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára tegnap a százhalombattai vasútállomáson elmondta, a projekt versenyképessé teszi a vasúti személyszállítást az egyéni közlekedéssel szemben a főváros és Pusztaszabolcs között. A fejlesztésnek köszönhetően az utasok a kaposvári, pécsi és szekszárdi vonalakon is rövidebb menetidőkkel számolhatnak. Budapest és Pusztaszabolcs között a felújítást követően tizenöt perccel csökken a menetidő.
Somodi László, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta, hogy legkorábban, 2020 nyarán a Százhalombatta–Ercsi elágazás közötti szakasz építése fejeződik be. A Kelenföld–Százhalombatta vasúti vonalszakasz felújítása szintén 2020 nyarán, a biztosítóberendezés és az ETCS 2 telepítési munkái pedig 2020 végéig fejeződhetnek be, és ekkorra készül el az Ercsi és Pusztaszabolcs közötti vasútvonal is. Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese azt hangsúlyozta – írta a távirati iroda –, hogy a szakasznak kiemelt a szerepe az elővárosi, a távolsági közlekedésben, illetve a hazai és a nemzetközi áruszállításban egyaránt.