Gazdaság
Gyorsabban lesz elérhető vasúton Debrecen
Püspökladány és Ebes között újul meg három év alatt a pálya az állomásokkal együtt, nőhet a vonatok sebessége, és javul az iparvágányi kapcsolat
A kormány 2020-ig ezerötszázmilliárd forintot költ a vasútvonalak modernizálására, korszerűsítik Kaba és Hajdúszoboszló vágányhálózatát is (Fotó: NIF)
A magyar kormány 2020-ig 1500 milliárd forintot költ a vasútvonalak korszerűsítésére – közölte tegnap Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára Hajdúszoboszlón, a Püspökladány–Ebes szakasz korszerűsítésének alapkőletételén. A már felújított, 77 kilométeres Szolnok–Püspökladány vonal folytatásaként első ütemben Ebesig újul meg a 31,25 kilométer hosszú szakasz, második ütemben pedig Debrecenig a fennmaradó 7,5 kilométer, a Nagyállomással együtt. A helyettes államtitkár közölte, a kétvágányú pálya alkalmas lesz az óránként 160 kilométeres sebességű vonatok közlekedésére is, az engedélyezett tengelyterhelés pedig 22,5 tonnára emelkedik. A munkák 2020 szeptemberéig tartanak. A második ütem a jövő év elején kezdődhet.
A kivitelezésre az RV2020 Konzorcium kapott megbízást a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től (NIF), s a munka értéke nettó 73,5 milliárd, vagyis kilométerenként 2,35 milliárd forint. A beruházás részeként megtörténik Kaba, Hajdúszoboszló és Ebes vasútállomások vágányhálózatának korszerűsítése, a megállókban magasperonok, gyalogos-aluljárók, liftek épülnek, és zajvédő falak létesülnek a települések mellett. Ugyancsak megújulnak a biztosítóberendezések, a távközlési és utastájékoztató rendszerek. Az állomások mellett összesen 109 P+R és 213 B+R parkoló épül. Kaba állomás iparvágányi hálózattal rendelkezik, Hajdúszoboszló turisztikai jelentőségű, Ebesen pedig a hivatásforgalomban közlekedők számára javulnak a feltételek.