Gazdaság

Évekkel hamarabb épült meg az elkerülő Székesfehérvárnál

A városban lényegesen kisebbek lesznek a dugók

Megnyílt tegnap a forgalom előtt a Székesfehérvárt nyugati irányban elkerülő autóút harmadik szakasza: a hét kilométer hosszú, 2×2 sávos út révén a közlekedés gyorsabb és biztonságosabb, jelentősen mérséklődik a zajterhelés, csökken a tranzitforgalom a városban és megszűnnek a dugók.

8-as-ut
Az új úton két külön szintű csomópont épült (Fotó: MTI/Bodnár Boglárka)

Az elkerülő út kezdő pontja az M7-es autópálya 8. és 63. számú utak csomópontja, Csór község területére az Iszkaszentgyörgyi-árkot keresztezve jut el, a 8. számú főúthoz. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt. beruházásában valósult meg 14,93 milliárd forintért.

Cser-Palkovics András polgármester ünnepi beszédében megköszönte a kormánynak, hogy 2010-ben ezt a fejlesztést nemzetgazdaságilag kiemelt beruházássá nyilvánította, és ezáltal évekkel hozta előrébb a megvalósítást, amire Székesfehérvár már régóta várt. Vargha Tamás országgyűlési képviselő, a Honvédelmi Miniszté­rium parlamenti államtitkára kiemelte: a székesfehérváriaknak azért is fontos az elkerülő út elkészült szakasza, mert az utazóközönség életének megkönnyítése mellett csökkenti a város autósforgalmát. Törő Gábor országgyűlési képviselő hozzátette: a város vezetése mindent elkövetett annak érdekében, hogy az elkerülő út ne 2020-ra épüljön meg, hanem sokkal gyorsabban. Kondrik Kornél, a NIF Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese ismertette: a menetidő nyolc-tíz perccel csökken, az elkerülő úton két külön szintű csomópont, egy körforgalom és nyolc vasbeton híd épült.