Gazdaság
Erősödik a fogyasztóvédelem
A járási hivatalokban lehet már intézni az ügyeket
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) az év elejétől a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz tartozik, de a hatósági hatáskörök és feladatok ugyanúgy megmaradtak. Az átalakulás következtében az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatósági feladatok a kormányhivataloktól átkerültek a járási hivatalokhoz. Ennek eredményeként a vásárlók, a családok már 197 járásban kérhetnek közvetlenül fogyasztóvédelmi tanácsokat és intézhetik panaszaikat a járási hivatal fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál, akik szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. Mint azt a szakminisztérium tegnap hírül adta, az idei év középpontjába a robbanásszerűen növekvő e-kereskedelem, vagyis az interneten történő vásárlással összefüggő fogyasztóvédelmi kérdések kerülnek. Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár tegnap kiemelte: a kormány továbbra is a családok, vásárlók érdekeit védi. Kijelentette: az új struktúrától azt várjuk, hogy több fogyasztói, vásárlói problémát old meg, mivel minden eddiginél több helyen tesszük elérhetővé az ügyintézést, így összességében a fogyasztóvédelem még közelebb kerül az emberekhez.
Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár közölte: a fogyasztók egyéni jogviták rendezése érdekében továbbra is fordulhatnak a megyeszékhelyen és fővárosban működő békéltető testületekhez. A békéltető testületek fontos szerepet töltenek be.