Gazdaság
Emelkedik a közlekedés támogatása
A szerdán benyújtott költségvetési törvényjavaslat szerint a közúti alágazat 160 milliárd forint állami támogatásban részesül. Ez tartalmazza többek között azokat a gyorsforgalmi útfejlesztéseket (például az M44-es vagy az M85-ös), amelyek finanszírozására nem jut uniós pénz. A közúthálózat fenntartására és működtetésére az idei 56,6 milliárd helyett 60,1 milliárd forintot tartalmaz a jövő évi költségvetés.
Még mindig jelentős tétele a magyar költségvetésnek a koncessziós autópályák finanszírozása. A PPP-programokra az idei előirányzat 114,2 milliárd forintot, a jövő évi viszont 110,4 milliárdot tartalmaz.
A helyközi közösségi közlekedés és a vasúti pályahálózat fenntartására is több pénz jut 2016-ban, mint az idén. A vasúti pályahálózat működtetésének költségtérítése 72,9 milliárdról 74,1 milliárd forintra emelkedik. Ugyanakkor a vasúti személyszállítási közszolgáltatások költségtérítése 154,4 milliárd forint értékben változatlan marad. Ezen belül 144 milliárd forintos állami támogatásban részesül a MÁV-Start Zrt., a többit a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. használhatja fel.
Az autóbuszos közszolgáltatásban az idei 33,5 milliárd forint költségtérítés 41 milliárdra növekszik jövőre, vagyis ennyi állami forráshoz jutnak a Volán vállalatok. A Volánok a tervek szerint járműmegújítási programot is megvalósítanak.
Még mindig jelentős tétele a magyar költségvetésnek a koncessziós autópályák finanszírozása. A PPP-programokra az idei előirányzat 114,2 milliárd forintot, a jövő évi viszont 110,4 milliárdot tartalmaz.
A helyközi közösségi közlekedés és a vasúti pályahálózat fenntartására is több pénz jut 2016-ban, mint az idén. A vasúti pályahálózat működtetésének költségtérítése 72,9 milliárdról 74,1 milliárd forintra emelkedik. Ugyanakkor a vasúti személyszállítási közszolgáltatások költségtérítése 154,4 milliárd forint értékben változatlan marad. Ezen belül 144 milliárd forintos állami támogatásban részesül a MÁV-Start Zrt., a többit a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. használhatja fel.
Az autóbuszos közszolgáltatásban az idei 33,5 milliárd forint költségtérítés 41 milliárdra növekszik jövőre, vagyis ennyi állami forráshoz jutnak a Volán vállalatok. A Volánok a tervek szerint járműmegújítási programot is megvalósítanak.