Gazdaság

Elkészült a szőlő-bor ágazat átfogó stratégiája

A dokumentummal kapcsolatos észrevételeket szeptember 1-ig lehet elküldeni

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) - a Földművelésügyi Minisztériummal (FM) kötött Együttműködési megállapodásnak megfelelően - elkészítette a teljes magyar szőlő-bor ágazatot átfogó stratégiát - közölte a köztestület kedden az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a HNT a stratégia első változatát széleskörű szakmai vitára bocsájtja. A stratégia megalkotását több egyeztetés sorozat előzte meg a termékpálya szereplőivel - szaporítóanyag termelőktől a borkereskedőkig. A cél ugyanis az volt, hogy minél több, az ágazat működését meghatározó szereplő szempontjai és elképzelései jelenjenek meg a dokumentumban.

 

A stratégia megalkotásának fő feladata egy jövőkép felmutatása, egy út kijelölése a szőlészet-borászat szereplői számára, amely alapján az ágazat fenntartható, jövedelmező és vonzó a jövő generációi számára is. 

A jelenleg véleményezésre megnyitott, a stratégiát ismertető dokumentumban a szakmai szervezet 13 cselekvési területet határozott meg a piacképes, fenntartható magyar szőlő- és bortermelés elérése érdekében. A megjelölt területek között szerepel többek között: a közösségi bormarketing operatív programjának és szervezeti rendszerének kialakítása; a piacilag átgondolt eredetvédelmi rendszer (termékleírások, termékpozícionálás) megalkotása; a vertikális koordináció, integráció és piacépítése; a pénzügyi fenntarthatóság biztosítása; a termőterületek csökkenésének megállítása; a hiteles minőség szavatolása.

A HNT a nyílt párbeszéd jegyében bocsájtja széleskörű vitára az anyagot, mellyel kapcsolatban az ágazatban dolgozó gazdasági szereplők véleményét várja. 

A stratégia megtalálható a HNT honlapján, a dokumentummal kapcsolatos észrevételeket és javaslatokat a [email protected] e-mail címre várják ez év szeptember 1-ig - olvasható a közleményben.