Gazdaság
Egységesen kell fellépnünk a piacokon
Lepsényi István a Magyar Turizmus Zrt. közösségiagrármarketing-konferenciáján elmondta: az ország önellátási képessége alapvető élelmiszerekből a jelenlegi százhúsz százalékról a termelési potenciál ésszerű és fenntartható fejlesztésével százötven százalékra emelhető, amivel a magyar élelmiszer-termelés az európai piac fontos tényezőjévé válhat.
Az államtitkár elmondása szerint az iparfejlesztésben ugyanakkor azt az elvet erősítik, hogy az alapanyagexport helyett a magas hozzáadott értéket tartalmazó élelmiszertermékek kivitele növekedjen. A versenyképes kisvállalatok mellett támogatni kívánják a magyar tulajdonú középvállalatokat is, hogy minél korszerűbb technikai eszközöket, technológiát tudjanak alkalmazni.
Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium agrárgazdaságért felelős államtitkára arról beszélt, hogy a közösségi agrármarketing a mezőgazdaság és élelmiszeripar egyre fontosabb eszköze – jelentette a távirati iroda. Lényege, hogy az együttműködésben részt vevő vállalkozások, szervezetek a bel- és külföldi piacokon nem önállóan, hanem együttesen, közös arculattal lépjenek fel, jelenjenek meg termékeikkel, szolgáltatásaikkal.