Gazdaság

Egyre népszerűbbek a szuperprémium sörök

Tizenötmillió palackkal több fogyott itthon az előző évhez képest, a vásárlók keresik az újdonságokat

A Magyar Sörgyártók Szövetsége által végzett sörpiaci elemzés szerint 2018-ban 1,3 százalékkal több, összesen 6,29 millió hektoliter sört értékesített Magyarországon az öt vezető sörgyártó – olvasható a Magyar Sörgyártók Szövetsége által kiadott közleményben.

sorfogyasztas
Tavalyelőtt még a középkategóriás sörök voltak a legkeresettebbek, az olcsó, gazdaságos termékek pedig azóta jócskán vesztettek népszerűségükből (Fotó: Ficsor Márton)

Ez a hetvenhatezer hektoliter forgalomnövekedés 15 millió palackkal több sör elfogyasztását jelenti a múlt évben. A sörpiacon 2018-ban is folytatódott a dinamikus átrendeződés az egyes szegmensek között. A prémium és szuperprémium sörök eladásának növekedése robbanásszerű volt, tavaly 24 százalékkal több fogyott ezekből, mint 2017-ben. A középkategóriás termékek eladása kis mértékben, egy százalékkal csökkent, a gazdaságos, saját márkás sörök piacának szűkülése tovább gyorsult. Ez utóbbi termékek piacára a vezető gyártók tavaly már nyolc százalékkal kevesebbet szállítottak.

„Új szintre lépett a sörkultúra évek óta tapasztalható fejlődése. Míg az elmúlt években a piac középső kategóriája erősödött, 2018-ban már a prémium és szuperprémium termékek dinamikus növekedése jelezte, hogy a sörfogyasztás a magasabb minőségű termékek irányába fordul. A söripari fejlesztések eredményeként megjelenő új, minőségi termékeket a fogyasztók egyre szélesebb köre igényli” – mondta Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.