Gazdaság
Diszkontlégicégek szállják meg a hosszú távú útvonalakat is
Már rendelkezésre áll költséghatékony, új repülő
Tíz észak-amerikai városba indít diszkontjáratot Európából a Norwegian Air Shuttle június közepétől, a kezdeti jegyárak húszezer forinttól indulnak. A norvég diszkont-légitársaság New York és Boston környéki másodlagos repülőterekről heti 38 járatot indít Edinburghbe, Corkba, Belfastba, Shannonba és Dublinba. A járatokat a hamarosan szolgálatba álló Boeing 737 MAX–8-as, keskeny törzsű gépekkel teljesítik – adta hírül a távirati iroda. A járatnyitásnak két feltétele volt: az Egyesült Államok kormányától a Norwegian ír leányvállalatának meg kellett szereznie az indításhoz szükséges engedélyeket.A másik, hogy flottába álljanak a Boeing 737 MAX-ok, amelyek az amerikai gyártó legsikeresebb keskeny törzsű gépeinek legújabb változatai. Ezek a gépek a hajtóművek teljesítménye, valamint a jobb aerodinamika miatt olyan gazdaságosan üzemeltethetők, hogy képesek transzatlanti járatokat is teljesíteni.
A folyamat Európa nagy hálózatos légitársaságait is lépéskényszerbe hozza. A német Lufthansa-csoport az Eurowingsszel már tett lépéseket, ugyanis a diszkont-leányvállalat üzemeltet hosszú távú járatokat, bár ezek főként turisztikai célállomásokra közlekednek, így többnyire nem átszálló utasokat szállítanak. Az Air France-KLM ez év végén indíthat hosszú távú járatokat, amelyeket az anyavállalatnál húsz százalékkal költséghatékonyabb formában működő cég üzemeltethet. A British Airways, az Iberia és az Aer Lingus anyavállalata, az International Airlines Group is bejelentette, hogy diszkontosított formában is indítana hosszú távú járatokat Barcelonából Airbus A330-asokat használva. Még zajlanak a tárgyalások, hogy ezeket a járatokat egy új társaság vagy a Budapestre is közlekedő Vueling diszkontcég repülje.
A folyamat Európa nagy hálózatos légitársaságait is lépéskényszerbe hozza. A német Lufthansa-csoport az Eurowingsszel már tett lépéseket, ugyanis a diszkont-leányvállalat üzemeltet hosszú távú járatokat, bár ezek főként turisztikai célállomásokra közlekednek, így többnyire nem átszálló utasokat szállítanak. Az Air France-KLM ez év végén indíthat hosszú távú járatokat, amelyeket az anyavállalatnál húsz százalékkal költséghatékonyabb formában működő cég üzemeltethet. A British Airways, az Iberia és az Aer Lingus anyavállalata, az International Airlines Group is bejelentette, hogy diszkontosított formában is indítana hosszú távú járatokat Barcelonából Airbus A330-asokat használva. Még zajlanak a tárgyalások, hogy ezeket a járatokat egy új társaság vagy a Budapestre is közlekedő Vueling diszkontcég repülje.