Gazdaság

Bővül az M70-es és az M15-ös autóút

A jobb oldali pályaszakasz kialakításával együtt a Mura folyó árvízvédelmi töltése is átépül a határ mentén

Már zajlanak a munkálatok az M70-es autóút több mint tíz kilométeres, jelenleg kétszer egysávos szakaszának teljes autópályává fejlesztése érdekében.

Egy új európai uniós alap, az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköztár forrásaiból valósul meg az M70-es bővítése Letenye és Tornyiszentmiklós között. A munkálatok 2019-re fejeződnek be. Magyarországnak ebből az alapból három eddigi pályázati körben összesen 338 milliárd forint támogatást sikerült elnyernie közlekedésfejlesztésre – közölte tegnap Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára az autóút csernyeföldi pihenőhelyénél. Hozzátette, hogy az M70-es beruházásával párhuzamosan valósul meg az M15-ös bővítése, amellyel a magyar főváros és Pozsony között válik teljessé az autópálya-kapcsolat.

Ma Ausztria, Szlovákia, Románia, Szerbia, Horvátország és Szlovénia érhető el a határátlépési pontig gyorsforgalmi úton, de az elmúlt húsz évben kiépült kapcsolatok a következő öt évben csaknem megduplázódnak. Cseresnyés Péter, a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért és fejlesztésért felelős államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője a távirati iroda beszámolója szerint elmondta: a 10,1 kilométernyi útszakasz bővítése – ennyi jelenleg a 2x1 sávos szakasz a 21. kilométerből – 16,7 milliárd forintba kerül. A beruházás tartalmazza a magyar–szlovén határon, Tornyiszentmiklósnál tervezett pihenőhely megnyitásához szükséges közművek, illetve létesítmények megépítését, továbbá a bal pályán meglévő kilenc híd összekötését a jobb oldali hídszerkezetekkel. A jobb pálya kialakításával együtt a Mura folyó árvízvédelmi töltésszakaszának átépítését is elvégzik a kivitelezők. Az utat 2005-ben naponta 1600, 2011-ben már tízezer jármű vette igénybe.