Gazdaság

Bírságolási rendszerek összevonása

Az LMP szerint prédává válhat itthon az autóbuszos közösségi közlekedés

A kormány négy, közlekedéssel összefüggő törvény módosítását nyújtotta be a parlamentnek, ezek az útdíjfizetéssel kapcsolatos bírságolás szabályait rögzítik és jogpontosításokat is tartalmaznak.

A szabályok elfogadása esetén a flottaüzemeltetőknél lévő külföldi rendszámú autót a bérlők korlátlan ideig használhatnák Magyarországon, ha a jármű után megfizették a regisztrációs adót. Emellett a hajózási projektek hatékonyabb megvalósítása érdekében a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.-t jelölik ki fejlesztési közreműködőként. További változás, hogy a matricás és az elektronikus útdíjfizetési rendszer bírságolási rendszerét 2016. január elsejével összevonják, így a matricás rendszerben a pótdíjat az e-útdíjnál bevezetett bírságolás váltja fel.

Keresztes László Lóránt, az LMP közlekedési szakszóvivője tegnap Pécsen arról beszélt, hogy a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény előterjesztett módosítása révén a tőkeerős, jól helyezkedő cégek „prédájává” válhat a közösségi közlekedés piaca. A közúti közlekedésre vonatkozó közszolgáltatási szerződések 2016 végén lejárnak.

Lehetővé válna a párt szerint, hogy egy térségben a közszolgáltatás előírt minimális szintje mellett az egyes, gazdaságosan ellátható járatok kiszervezhetők legyenek.