Gazdaság
Bértárgyalások indulnak a MÁV-nál
A vasutas-szakszervezetek magasabb illetményt és kompenzációt szeretnének
A MÁV-csoport leányvállalatai bérfelzárkóztatási programot állítottak össze. Az intézkedéscsomag tartalmában illeszkedik az egyes társaságok munkaerő-összetételéhez, a stratégiai munkakörök bérelmaradásának kompenzálásához.
Ezt megelőzően a VDSzSz Szolidaritás, a Vasutasok Szakszervezete és a Mozdonyvezetők Szakszervezetének vezetői azt közölték, hogy a vasutas-szakszervezetek középtávú bérmegállapodásra törekednek. Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke elmondta: első lépésben jövőre azt szeretnék, ha a vasúttársaság minden munkavállalójának a garantált szakmunkás bérminimum-emelés mértékével megegyező fizetésemelést biztosítanák. A vasúti munkahelyek megőrzése érdekében 2018-ig további harmincszázalékos béremelésre lenne szükség.
Az Európai Bizottság tegnap úgy döntött, hogy jövőre kísérleti programként elindítja az ingyenes Interrail-programot, és ötvenmillió eurót társít hozzá. Nemzetközi vasúti bérletet biztosítana minden, tizennyolcadik életévét betöltött európai fiatalnak, így egy hónapig ingyen utazhatnak a tagállamokban.
Támogatás kínai–magyar vállalatnak
Évi 2,3 milliárd forintot biztosít a kormány a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza újjáépítésének lebonyolításáért felelős kínai–magyar vegyesvállalat működtetéséhez – derül ki a Magyar Közlönyből. A MÁV Zrt. november ötödikén közölte a távirati irodával, hogy megalakult a Kínai–Magyar Vasúti Nonprofit Zrt., a vegyesvállalatot a magyar vasúttársaság és a kijelölt kínai társaságok alapították.