Gazdaság
Bátor fiatalok
Sok kezdő vállalkozó szeret az új, ismeretlen területek felé nyitni
Akár induló, akár már meglévő vállalkozásról van szó, a sikeres működés egyik kulcseleme az lehet, hogy a cégvezetők megkapják a szükséges pénzügyi ismereteket. Ebben természetesen nagy segítséget jelenthet, ha a családtagok vagy ismerősök között van olyan személy, akinek van már tapasztalata, csupán erre támaszkodni azonban meglehetősen rizikós, hiszen ebben mindig benne vannak az adott illető saját – pozitív vagy negatív – tapasztalatai, élményei. Ez pedig erősen befolyásolhatja a kevésbé tapasztalt vállalkozót. Az újonnan indult, Cápák között elnevezésű üzleti show-ba jelentkező vállalkozások többsége azon a véleményen van, hogy a családban meglévő vállalkozói tapasztalat pozitív mintát és segítséget jelentett számára üzleti ötlete elindításakor, néhány cég mégis úgy látja, hogy pont ez tartotta őt távol saját vállalkozása megvalósításától – derült ki a K&H lapunknak küldött közleményéből.
A K&H: üzletet ide! program weboldala azzal a céllal újult meg idén, hogy a hazai vállalkozások minél több, a saját üzletük létrehozásához és fejlesztéséhez szükséges információt egy helyen megkapjanak, a cégalapítástól a pénzügyi és marketing ismereteken át a webáruház létrehozásáig – írta Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv-szegmens marketingvezetője.
A kezdeti nehézségeknél és buktatóknál használható megoldási lehetőségek megismerése, valamint az üzleti, vállalkozói ismeretek minél szélesebb körű elsajátítása azért is különösen fontos már az indulásnál, mert ma már nem az a jellemző, hogy a suszter maradjon a kaptafánál, mindenki csak azt csinálja, ami az eredeti szakmája. Sőt, a műsorban megkérdezett vállalkozók elmondása alapján az esetek többségében ők maguk is új, ismeretlen vizekre eveztek, mivel olyan szakterületen hoznak létre céget, amelyen még nem dolgoztak, ami számukra is új, korábban legfeljebb hobbiként foglalkoztak vele.